Ikea en Dift Media zeggen het met Radio Komplimang

Ikea België zocht naar een manier om haar medewerkers te bedanken voor hun inzet van het voorbije jaar. Creatief bureau Dift Media dacht aan een driedaagse radiomarathon uit met een simpel concept: bedank je collega met een compliment en een plaat.
Ikea België stapte naar Dift Media met de vraag: “Hoe houden we onze medewerkers gemotiveerd na een jaar lockdown?” Ze speelden met het idee voor een company radio show. Da’s een namiddag radio maken op de werkvloer. Leuk, maar laat ons een stap verder gaan, dachten ze bij het bureau. Of tien. “Ons tegenvoorstel: we gaan alle afdelingen in België met elkaar verbinden via een radiomarathon van drie dagen, in twee talen. Niet tweetalig. Nee, een Vlaams radiomarathon en daarnaast een Waals radiomarathon.”
Radio Komplimang draait rond een simpel concept: geef je collega een compliment en plaat. Het bureau maakte een video-enqûete in drie talen: Nederlands, Frans en Engels. Zo kon het alle 4300 medewerkers met diverse achtergronden bereiken. Aan influencer Flo Windey werd gevraagd om de enquête te presenteren.
“We bedachten ook een baseline voor dit concept,” gaan ze verder bij Dift Media. “Dit jaar pakt Ikea uit met hun duurzame campagne #AlleBeetjesHelpen #ChanqueGesteCompte. Wij maakten er #AllePlaatjesHelpen #ChaqueChansonCompte van.” Na drie weken platen en complimenten verzamelen boetseerde het bureau alles tot drie dagen Radio Komplimang. “Elke dag waren we te horen in elke Ikea van België van 7u tot 19u. Aan de Vlaamse kant hoorde je elke dag onder andere Heidi Van Thielen (Q-Music/JOE FM) en Tom De Cock (MNM). Wallonië kon dan weer genieten van David Antoine (RTL-TVI/Radio Contact) en Adrien Devyver (RTBF). Van ‘s ochtends tot ‘s avonds hoorde je complimenten, positieve vibes, pakkende verhalen en vooral verbondenheid. We speelden ook elke dag Herken jij dit geluid uit IKEA? en Raad De Letterlijke Vertaling Van Dit Zweedse IKEA-Product. Allez, dat waren niet echt de namen van die spelletjes, maar het is simpeler om het zo uit te leggen. Elke winnaar kreeg een Ikea-waardebon ter waarde van 50 euro.”
Het eindresultaat was overweldigend, besluiten ze bij het bureau: “We werden overspoeld door meer dan 1500 complimenten en platen. Radio Komplimang was een verpletterend succes en hopelijk was dit slechts de eerste editie.”
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]