Gemiddeld heeft elke Europeaan zeven paar jeansbroeken, waarvan er twee nooit gedragen worden. Na gebruik komen de meeste broeken terecht op de afvalberg of worden ze verbrand. Slechts minder dan 1% wordt effectief hergebruikt. Dus… waarom geen oude jeansbroeken recycleren en verwerken tot een trendy hoes, dachten ze bij Ikea. Dat deed het meteen voor een van zijn oudste producten: de Klippan-sofa die al sinds 1980 deel uitmaakt van het Ikea-zetelassortiment.
De nieuwe duurzame Klippan-hoes bestaat uit 40% gerecycleerde jeans, wat gelijk staat aan twee jeansbroeken. Met deze productiemethode wordt er per Klippan-hoes van gerecycleerd jeans zo’n 27.000 liter water bespaard en vermindert hij de ecologische voetafdruk met 67%. De nieuwe jeanshoes zal vanaf mei 2021 beschikbaar zijn in de Belgische Ikea-winkels in een licht en donkere kleur jeans en dit voor ongeveer de prijs van een nieuwe jeansbroek, namelijk €99.
De nieuwe hoes kwam tot stand in samenwerking met MUD Jeans, een jeansmerk gevestigd in Nederland. Het label is een pionier op het gebied van circulair textiel met een bewezen positieve impact op het milieu. MUD jeans wil op een innovatieve manier de vervuilende mode-industrie veranderen door te beginnen met hét meest populaire kledingstuk: de jeansbroek. De samenwerking met Ikea is daar een mooi voorbeeld van.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]