Omdat #AlleBeetjesHelpen kiest IKEA voor een duurzame aanpak in haar laatste campagne en onthult het bedrijf een XXL-zeildoek uit gerecycleerde plastic flessen. Opgehangen aan de Meir in Antwerpen werd de 600m² grote banner gemaakt in samenwerking met de Belgische kunstenares Katrien Vanderlinden (Wonderwalls) en in een productie van Urban Media.
Na verwijdering krijgt de bache een tweede leven en wordt het gerecycleerd tot 500 uniek ontworpen kussenhoezen, die fauteuils, sofa's of ligstoelen een nieuwe look zullen geven. De kussenovertrekken kunnen gewonnen worden via de wedstrijd ‘Duurzamer leven’, door de IKEA Better Living-applicatie te downloaden. Om een van de kussenovertrekken te winnen, moeten de deelnemers in de app via allerlei kleine duurzame acties zoveel mogelijk punten verzamelen.
De campagne is zichtbaar tot eind maart en is het resultaat van de samenwerking tussen IKEA, Ogilvy Social Lab, Mindshare, Kinetic, Urban Media en Clear Channel.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]