IMC European Awards 2021: alle winnaars
41 winnaars zijn dit jaar geselecteerd voor de IMC European Awards for Integrated Marketing Communications. Zij vertegenwoordigden 24 bureaus uit 5 landen. Ierland ging aan de haal met 15 trofeeën, gevolgd door Tsjechië met 10 trofeeën, het Verenigd Koninkrijk met 8, Italië met 7, en Spanje met 1 trofee.
De Grand Prix voor uitzonderlijk werk werd uitgereikt aan The Brill Building voor hun campagne The Shop that Nearly Wasn't voor Breakthrough Cancer Research. Samen met de klant, die gespecialiseerd is in het financieren van nieuwe behandelingen voor moeilijk te behandelen kankersoorten met een lage overlevingskans, hadden ze de zware taak om het toekomstige financieringspotentieel te vergroten door het merk en het belang van het werk dat ze doen meer bekendheid te geven.
De winnende bureaus werden geselecteerd na twee beoordelingsrondes in een Europese competitie van de beste campagnes die op nationaal niveau in heel Europa waren geselecteerd. De selectie in de eerste ronde werd gemaakt door een jury bestaande uit 40 vooraanstaande professionals uit de sector in heel Europa, terwijl de jury in de tweede ronde bestond uit vertegenwoordigers van IMC Council-leden.
De IMC Council maakt van deze prijstoekenning gebruik om zijn rebranding tot IMPACT Council aan te kondigen, die zal plaatsvinden tijdens de zomer van 2022. De rebranding zal ook de huidige IMC Awards omvatten, waardoor het merk de promotionele marketinggemeenschap zal verenigen. Er was nu alvast voor de eerste keer een IMPACT Award. De campagne The Presidential Speech That Never Happened werd gecreëerd ter promotie van de nieuwe politiek-spionagedramaserie van HBO Europe, The Sleepers. In 2019 vierden miljoenen Tsjechische burgers dat ze 30 jaar vrij waren. Sommige dingen zijn echter onveranderd gebleven. De manipulatie van de media is nog steeds aanwezig en de Tsjechische president is een trouwe aanhanger van Rusland en China. Toen hij aankondigde dat hij de herdenkingen niet zou bijwonen, noch een toespraak zou houden, maakte SYMBIO Digital er een voor hem, met behulp van Deep Fake. De presidentiële toespraak die nooit plaatsvond...
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]