In deze reclame hebt u het voor het zeggen

Marketing / News

Hebt u de interactieve aflevering van Black Mirror al uitgetest? Languit in de zetel met het televisie-‘bakje’ in de hand? Dit type interactieve formats, waarin we zelf voor het zeggen hebben, lijkt steeds meer de interesse te wekken. En dat hebben adverteerders begrepen. In een tijdperk waarin we overmatig communiceren, maar al te vaak op onszelf gericht, proberen merken nieuwe ervaringen uit, met als één doel: ons op ultieme wijze integreren in hun marketing- en communicatieplannen. Bij Lays, Proximus en Decathlon wordt steeds vaker overwogen om de consument centraal te stellen in interactieve campagnes, gaande van videogames tot interactieve snackautomaten. 

Van consument tot co-creator

Van geitenkaas tot barbecue… Al sinds jaar en dag hebben Lay’s-fans inspraak in welke smaken er in de winkelrekken komen te liggen. Valérie Delaby, marketing manager van Lay’s Benelux, probeert klanten zoveel mogelijk te betrekken en gelooft ook rotsvast in deze strategie. “Bij Lay’s stellen we de consument centraal. Een voorbeeld daarvan is de Iconic Restaurant Flavours-campagne die we gelanceerd hebben in 2021. Samen met Pizza Hut, KFC en Subway brachten we drie nieuwe smaken op de markt, gebaseerd op het meest begeerde gerecht van elke restaurantketen. Wie deze kocht, kon genieten van een gratis tweede maaltijd in een van de restaurants. Nadien kon de consument kiezen welke smaak een vaste plek in het Lay’s-Assortiment zou veroveren. Met als gevolg: een betrokkenheid die we nog nooit gezien hadden én als kers op de taart een Effie Award. In 2022 daagden we de Belgen uit om met iets Belgischer te verzinnen dan onze recent daarvoor gelanceerde smaken ‘Frites Mayo’ en ‘Frietjes Andalouse’. Dat deden we onder de slogan #BelgischerKanNiet.

>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL HIER