In memoriam: Frans Claes, eerste directeur Stima

In 1988 deed Stichting Marketing wat niemand durfde. De jonge vereniging besliste om een directeur aan te werven. Doel: de stap naar professionalisme. Het oog viel op Frans Claes. Die was directeur Marketing & Sales bij Unilever en ging met pensioen. Wat een voltreffer was deze man, zo laat de tot STIMA vervelde vereniging vandaag weten: "Frans Claes structureerde Stichting Marketing tot een geoliede 'machine'. Een vereniging met een hart. Hij versterkte waar het moest. Leidde nieuwe initiatieven in goede banen. Zijn grootste verdienste: zijn enthousiasme om mensen en vooral jonge mensen te stimuleren. Hij opende deuren en liet marketeers hun ding doen of stuurde in overleg bij. Voor velen was hij hun marketing-vader. Zo kon Stichting Marketing een hoge vlucht nemen. Hij zou het slechts 5 jaar doen, het werden er 20."
Dinsdag 21 februari is Frans Claes op 90-jarige leeftijd na een slepende ziekte vredig thuis gestorven. Woensdag 1 maart 2017 wordt hij begraven. Bekijk hier de rouwbrief van Frans Claes.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]