In memoriam: Frans Claes, eerste directeur Stima

Marketing / News / People

foto-frans-claesIn 1988 deed Stichting Marketing wat niemand durfde. De jonge vereniging besliste om een directeur aan te werven. Doel: de stap naar professionalisme. Het oog viel op Frans Claes. Die was directeur Marketing & Sales bij Unilever en ging met pensioen. Wat een voltreffer was deze man, zo laat de tot STIMA vervelde vereniging vandaag weten: "Frans Claes structureerde Stichting Marketing tot een geoliede 'machine'. Een vereniging met een hart. Hij versterkte waar het moest. Leidde nieuwe initiatieven in goede banen. Zijn grootste verdienste: zijn enthousiasme om mensen en vooral jonge mensen te stimuleren. Hij opende deuren en liet marketeers hun ding doen of stuurde in overleg bij. Voor velen was hij hun marketing-vader. Zo kon Stichting Marketing een hoge vlucht nemen. Hij zou het slechts 5 jaar doen, het werden er 20."

Dinsdag 21 februari is Frans Claes op 90-jarige leeftijd na een slepende ziekte vredig thuis gestorven. Woensdag 1 maart 2017 wordt hij begraven. Bekijk hier de rouwbrief van Frans Claes.