Influencers boosten Suspicious Antwerp naar wereldmerk

Marketing / News / Retail

Het modemerk Suspicious Antwerp staat voor ‘streetwear’, vaak gekenmerkt door een Mexicaans doodshoofd van Dia De Los Muertos. Zijn positionering als mysterieus underground-merk en zijn disruptief retail- en businessmodel zijn de bouwstenen van het merk.

Begin 2017 ging Suspicious Antwerp van start met 180 euro. Vandaag boekt het jonge bedrijf een omzet van bijna 5 miljoen, dit door te werken met top-influencers als gezichten en ambassadeurs van het merk in te zetten, zoals surfer Jay Alvarrez, actrice Vanessa Hudgens en model Gigi Hadid. Als ambassadeurs posten zij foto's op Instagram waarop ze de t-shirts en truien dragen van het merk. De beoogde doelgroep van Suspicious Antwerp, zo’n 2,5 miljard millennials, informeren zich hoofdzakelijk via dat platform en hun idolen.

De online winkel van Suspicious Antwerp is bovendien slechts een aantal dagen per maand geopend en focust op voorverkoop en het strategisch beperken van het aanbod en koopmomenten. Een pull-strategie die de vraag van het grote publiek doet stijgen. Het bedrijf werd door webshop-platform Shopify zelfs uitgeroepen tot een van de 1% snelst groeiende bedrijven ter wereld.

Dankzij haar samenwerkingen met bekendheden en het performante karakter van haar retailmodel is het merk nu klaar voor verbreding naar andere merken en partnerschappen. Het gaat dan over de verkoop van lifestyle producten, zoals juwelen, beautyproducten en drank. Momenteel werkt Suspicious Antwerp volop collabs met Nike, North Face en Villebrequin uit. De komende drie jaar voorziet het bedrijf het doorzetten van zijn omzetgroei naar 30 miljoen. Ter info: België is zeker niet de grootste afzetmark. Suspicious Antwerp is vooral actief in de States, Duitsland, Frankrijk, Zweden en Nederland. Ook het Japanse publiek toont interesse in de collecties.