Influencers helpen asielhonden aan gouden kerstmandje

Crea / News

Native Nation

Zoë Van Gastel samen met Rex


40 influencers helpen 40 asielhonden aan een gouden mandje voor Kerstmis. Een idee van  influencer marketing bureau Native Nation met de steun van Europremium dogfood. Zoë Van Gastel, creative director van Native Nation hielp een heleboel bv's en influencers om de handen in elkaar te slaan om een social media campagne op poten te zetten. Met onder andere Ianthe Tavernier, Dorien Reynaert, Jamie-Lee Six, Sarah-Lynn Clerckx, Zoë Van Gastel en Julie Vermeire hopen ze de asielhonden een warme thuis te kunnen geven voor Kerstmis.
Social influencer Julie Vermeire en Feeke

Social influencer Julie Vermeire en Feeke


Met de kerstperiode in het vooruitzicht, zijn we allemaal druk in de weer met gezelligheid, pakjes kopen, onze kerstboom versieren, noem maar op. Helaas heeft niet iedereen een knusse thuis deze kerst. In de Belgische asielen zitten ontzettend veel honden te wachten op een nieuw baasje om van te houden. Om de hen een hart onder de riem te steken, gingen tal van influencers en bv's langs in verschillende asielen en poseerden ze met wel liefst 40 asielhonden voor de lens. Door hen uit hun omgeving te halen – exit: koele kooi, enter: dikke knuffels – toonden ze de honden in een andere omgeving. En laat dat nu net het doel zijn van deze campagne.
Native Nation

Basketter Domien Loubry met Aka


De kracht van de campagne ligt in het gebruik van social media. De influencers delen de beelden op hun Instagrampagina en zo krijgen meer dan een miljoen mensen de foto’s van de asielhondjes te zien. Voor deze campagne konden Native Nation en Europremium dogfood rekenen op de hulp van verschillende asielen: Het Blauwe Kruis van Wommelgem, Animal Trust in Gent, Dierenbescherming Mechelen en Veeweyde in Anderlecht. Al deze asielen kregen ook een grote donatie van Europremium dogfood om hen op weg te helpen, zodat ze hulp kunnen blijven geven aan de honden die er verblijven.