ING België stapt in Storesquare

Communication / News / Retail

storesquare-logoStoresquare, het Belgisch e-commerceplatform voor en door de lokale handelaar, groeit en verwelkomt ING België als nieuwe aandeelhouder, naast de bestaande aandeelhouders Unizo, KBC en Roularta Media Group. Met de intrede van ING België in het kapitaal van Storesquare (voor 65% in handen van Roularta) wordt het Belgische e-commerceplatform gewaardeerd op 15,6 miljoen euro. Daardoor zal de groei nog versneld worden. Bovendien wordt het Belgische e-commerceplatform in de komende maanden gelanceerd in Nederland, de thuismarkt van ING. Frank Stockx, COO ING België: “Met de instap in het kapitaal van Storesquare zet ING België verder in op de uitbreiding van het digitale aanbod, in dit geval voor de lokale Belgische handelaren.”

In amper twee jaar tijd heeft Storesquare een vaste plaats verworven in het Belgische e-commerce landschap, zegt Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: "Storesquare is uitgegroeid tot een heuse e-commerceplatform met 600.000 maandelijkse bezoekers en meer dan 245.000 unieke producten. Onze gezonde ambitie is om in 2018 de grootste Belgische online shop te worden. We zijn bijzonder verheugd dat ING, samen met KBC en Unizo, aan dit mooi verhaal verder wil schrijven." En bij KBC ziet CIO Erik Luts vooral de voordelen van de samenwerking met een nieuwe partner: "KBC stond begin 2016 mee aan de wieg van Storesquare. We vinden het zeer belangrijk om de lokale Belgische handelaars en economie te ondersteunen. Dit samen doen met anderen is eveneens eigen aan de manier van werken van KBC. De recente uitbreiding in kapitaal en aandeelhouders onderstreept de wil om een valabel Belgisch alternatief te ontwikkelen voor de vele buitenlandse e-commerce sites.”