ING en Havas maken jongeren sneller onafhankelijk
ING wil jongeren begeleiden in hun weg naar onafhankelijkheid. Daarom bieden ze hen voortaan de ING Lion Account aan, een gratis zichtrekening om hun financiële onafhankelijk te starten. Om de zichtrekening te promoten, werkte het Brusselse reclamebureau Havas WW Brussels een nieuwe jongerencampagne uit.
De boodschap daarin is eenvoudig: als jongere ben je niet langer afhankelijk van je ouders, en dus kies je zelf wanneer en hoeveel je afwast, uitgaat, eet of muziek beluistert. Het resultaat is een reeks print- en radiospots waarin jongeren op een heroïsche manier op eigen benen staan. Daarnaast zijn er ook een aantal Spotify-spotjes die doorwijzen naar het onlinegedeelte van de campagne: een apart platform, ontwikkeld door Plan.Net, waarop jongeren 100% komaf kunnen maken met de mindere kantjes van hun ouders. Welke dat zijn, kiezen jongeren zelf door hun ideeën te delen via de hashtag #tismijnleven.