ING en Mortierbrigade, partner van de mooiste goals van onze Duivels

Crea / News

De Red Flames hielden nog maar net heel België op het puntje van hun stoel tijdens het EK vrouwenvoetbal, of daar is al het WK in Qatar. Om te supporteren langs de zijlijn, toont ING in haar laatste campagne dat ze lang niet alleen het voetbal steunen.

De Gouden Generatie van de Rode Duivels schiet al jaren de bal op legendarische wijzen in het doel. Maar er zijn nog andere ‘goals’ die minstens evenveel aandacht verdienen: de doelen waar de Belg elke dag naar streeft. Daarom besloten ING en Mortierbrigade samen de mooiste goals van de Duivels, maar ook die van Belgen, in de kijker te zetten.

Met de lijn: ‘ING, partner van jouw mooiste doelen’ wil ING zich positioneren als dé bank die je zal helpen om je ding te doen en te gaan voor jouw mooiste life goals. Wat die ook moge zijn.

De campagne bestaat uit 3 tv-spots van 15 seconden, opgedeeld in twee delen. In het begin toont een Rode Duivel of Red Flame hun mooiste doelpunt. Daarna legt een klant van ING bijvoorbeeld uit dat hij meer tijd wil spenderen met zijn kleinzoon.

De spots worden gelanceerd vanaf 31 augustus. Ze worden daarbij aangevuld met affiches en social media en digital content.

Credits

Client: ING Belgium
Client contacts: Nathalie Ducène, Lotte De Wael & Thomas Vande Velde
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Nicolas Gaspart, Frédéric Zouag & Adriaan De Laender
Strategy: Chenling Zhang
Media Strategy: Chenling Zhang
Lead producer: Margaux Mariens
Producer: Lise Vanaverbeke
PR Manager: Hanne Polé
Social Lead: Lisa Smets
Social Creatives : Louis Vielle
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Production company: Wenneker.be
Director: Dean G. Moore
Executive Producer: Mathias Kerner
Producer: Femke Doom & Jasper Heldenbergh
DOP: Michel Rosendaal
Post-producer: Mirjam De Vreese
Editor: Jurgen Leemans Soundstudio: Raygun