In het Brusselse Hotel Le Plaza vond de uitreiking plaats van de tweede editie van de Belgian Sponsorship Awards. In aanwezigheid van de jury en van vele genodigden werden bekendgemaakt wie van de 20 genomineerden (in acht categorieën) een prijs in ontvangt mocht nemen.
ING mocht driemaal het podium betreden en werd daarmee de grote winnaar. De bank won drie categorieën: Best Arts and Cultural Sponsorship, Best Sponsorship Activation en Best of Belgium. Een beloning voor het sponsoren van Mons European Capital of Culture 2015. Als Best of Belgium mag ING meedingen naar een prijs op Europees niveau: op 11 februari worden in Londen de ESA Excellence Awards uitgereikt.
Electrabel won de categorie Best Societal Sponsorship met Electrabel Street Heroes. In de categorie Best Sport Sponsorship ging AG Insurance aan de haal met de prijs, en dat dankt de verzekeraar aan de AG Insurance Memorial Van Damme.
BASF haalde het in de categorie Best Employee Engagement (met het project Run4Future), in de categorie Best Music Sponsorship was Proximus de gelukkige, voor het sponsoren van de Proximus Festivals 2015. En de rij sluiten we met Delhaize, dat won in de categorie Best Return on Investment, voor steun aan gymclubs.
De Belgian Sponsorship Awards zijn een initiatief van VAAV Communication en worden gesteund door hoofdsponsor Repucom en de leden van de Founders Club: AB Inbev, AG Insurance, Proximus, BNP Paribas Fortis, Delhaize, ING en Telenet.