InSites Consulting lanceert Insight Activation Studio
Onderzoeksbureau InSites Consulting lanceerde de Insight Activation Studio, een SaaS-oplossing (Software as a Service) waarbij volledige organisaties samenwerken rond onderzoek, trends en marktinzichten. Het digitaal platform maakt het voor bedrijven mogelijk om kennis sneller intern te delen met een breder publiek, om de impact van die informatie te verhogen en de dagelijkse gewoonten van de medewerkers te veranderen.
Een recente Market Research Impact-studie (gezamenlijk georganiseerd door Greenbook, Gen2Advisors en InSites Consulting) toonde aan dat slechts de helft van de onderzoeksprojecten leidt tot verandering. Kennis- en onderzoek departementen slagen er te weinig in om een impact te hebben op de ideeën en acties van de business verantwoordelijken. Via dit samenwerkingsplatform biedt InSites Consulting managers een schaalbare oplossing om meer uit beschikbare kennis te halen en de impact ervan op hun business te verhogen.
Bij de officiële lancering op het ESOMAR-congres ontving de Studio (voorgesteld in een casestudy van Dannon) al een ESOMAR Award (The Fernanda Monti Award).
“Bij de start van onze reis, nu bijna twee jaar geleden, gingen we op zoek naar een oplossing voor het grootste probleem van onze sector: het gebrek aan echte impact op de business. Het is fantastisch dat we nu een oplossing kunnen bieden die onmiddellijk enthousiast onthaald wordt door de hele sector”, zegt Tom De Ruyck, managing partner en Ssudio mmbassador bij InSites Consulting. Anouk Willems, head of Insight Activation Studios bij InSites Consulting, voegt eraan toe: “Hoewel het een softwareproduct is, zijn het toch nog altijd de mensen binnen een bedrijf die de inzichten moeten omzetten in acties. Daarom helpen we bedrijven om dit te implementeren en helpen we hen uit te groeien tot organisaties die de consument op de eerste plaats zetten en gericht zijn op innovatie.”