Instaverliefd, de eerste Europese fictiereeks die exclusief op Instagram te zien was, is genomineerd voor een Gouden Roos. Deze felbegeerde award bekroont elk jaar de beste amusementsprogramma’s op televisie en nu dus ook op Instagram.
Instaverliefd zag het licht in het Wivinaklooster in Groot-Bijgaarden, waar het creatieve bureau FamousGrey in opdracht van Kom op tegen Kanker het idee bedacht. Eyeworks stond in voor het scenario en de productie van de reeks, in samenwerking met één, MNM en het Vlaams Audiovisueel Fonds, en met steun van de Vlaamse overheid.
De reeks gaat over vier vrienden met weinig geluk in de liefde. Ze bedenken samen een datingspel en klungelen zich een weg naar de liefde en houden tussen de lijnen door jongeren weg van de sigaret. In oktober kropen Ketnet-wrapster Sarah Mouhamou, Naomi Janssens (‘Campus 12’ en ‘D5R’), Thijs Antonneau (‘D5R’) en youtuber Rayan Aghassaiy opnieuw in de huid van Floor, Nora, Louis en Lars voor de Halloween spin-off van de reeks.
Instaverliefd neemt het in de categorie “Social Media Video Series” op tegen onder andere Carpool Karaoke, een Youtubereeks waarin James Corden elke week een bekende artiest meeneemt voor een ritje in de wagen. Naast Instaverliefd maken ook de VRT-programma’s Dertigers en Nachtraven kans op een Award. Als Instaverliefd zijn Award weet te verzilveren, wordt dit de eerste Belgische socialmediareeks ooit die een Gouden Roos ontvangt. Op 1 december worden de winnaars bekend gemaakt.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]