Interactiviteit, de kers op de (media)taart?

Media / News

Reclamebureaus en regies gaan steeds evenwichtiger te werk wat betreft hun interactieve oplossingen voor merken en hun publiek. Dat komt onder meer omdat er nu met meer respect voor de eindgebruiker wordt gehandeld. Er bestaan alvast twee zekerheden in het leven van de interactiviteit: het is niet omdat een adverteerder iets interactief wil doen dat het publiek zomaar ‘mee’ is. En de tweede: de meest directe klik is altijd de meest effectieve. 

Interactiviteit zien we vaak in gaming of op radio, aangezien het publiek het op die platforms gemakkelijk accepteert. Onlangs werkte het team van F.L.A.S.H, dat zijn onderkomen vindt in de verkoopregie van RMB, aan een uitdaging rond de welbekende Tournée Minérale. “We bedachten een paar coole spelletjes voor op de radio, die bovendien erg goed scoorden. Het opzet was dan ook duidelijk en eenvoudig, omdat het rechtstreeks uitgelegd werd door de radiohosts,” vertelt Dimitri Lemmens, head of content & creativity. “Radio is voor het gebruik van interactiviteit een heel voor de hand liggend medium... maar het gebeurt niet alleen maar daar.” Dat is ook het eerste wat Emmanuel Tourpe, hoofd van de audiovisuele afdeling van IPM Group, ons vertelt: “Het bereik van interactiviteit is bijna oneindig, en de creativiteit erin kan heel ver gaan.” Edouard De Witte, marketingdirecteur van Rossel Advertising, zal ons later vertellen er vandaag nieuwe technologieën bestaan die nieuwe interacties mogelijk maken, via camera en geluid bijvoorbeeld.

>>> Lees het volledige artikel hier