Interel wint Gold SABRE Crisis Management Award 2017

Awards / News

Group---croppedInterel mag de “Gold SABRE Crisi Management Award 2017” op haar naam mag schrijven voor het werk dat zij geleverd heeft voor D’Ieteren Auto in de context van het Dieselgate schandaal.

Na de “Crisis & Issues ICCO Global Award” in december verleden jaar, heeft Interel nu ook de prestigieuze “Gold SABRE Crisis Management Award” gewonnen.  Deze prijs wordt uitgereikt door het Holmes Report, ’s werelds meest gerenommeerde  professionele observator van de globale PR industrie. Verleden jaar won Interel reeds de SABRE Award voor beste Benelux agentschap van het jaar.

De ceremonie EMEA SABRE Awards 2017, de belangrijkste PR competitie ter wereld, vond gisterenavond plaats in Londen. Meer dan 2.400 projecten werden ingediend door agentschappen uit alle landen van Europa, het Midden-Oosten en Afrika. 5 campagnes werden voorgeselecteerd in de zeer gewaardeerde “crisisbeheer” categorie. Een jury van 44 professionals heeft het Belgische team van Interel erkend voor het uitmuntende werk dat zij geleverd heeft in de ondersteuning van D’Ieteren Auto na de uitbarsting van de Dieselgate, toen bleek dat een software toeliet te knoeien met de meting van de uitstoot van dieselmotoren..

Interel ondersteunde en adviseerde D’Ieteren Auto in haar communicatie naar haar klanten, haar verdelers, de overheid, de media en de andere betrokken partijen. Centraal in deze communicatie stond de distantiëring van de verantwoordelijkheid van D’Ieteren Auto van die van de Volkswagen-Groep. D’Ieteren Auto, als officiële importeur van de merken van de VW-Groep, was immers op geen enkele manier verantwoordelijk  voor de fraude.

« Deze tweede beloning bevestigt de zeer hoge kwaliteit van het werk dat ons team geleverd heeft gedurende de “Dieselgate” crisis, » vertelt Baudouin Velge, managing partner van Interel in België. « We hebben een mooi voorbeeld van crisisbeheer kunnen afleveren, vooral dankzij de uitstekende interactie tussen het management van D’Ieteren Auto en de consultants van Interel. »

Denis Gorteman, ceo van D’Ieteren Auto, vult aan. « een continue anticipatie van de gebeurtenissen, een permanente beschikbaarheid, een 100% betrokkenheid van de consultants, een goed doordachte communicatiestrategie, een vlotte toegang tot de belangrijkste betrokken partijen: het is slechts een greep uit de troeven van Interel. Dankzij de toegevoegde waarde van Interel heeft D’Ieteren Auto de grootste communicatiecrisis, die zij als grootste officiële importeur van Volkswagen AG ooit heeft gekend, kunnen beheren. »