iO en Primagaz tonen de kracht van propaangas

Crea / News

Propaangasspecialist Primagaz heeft samen met end-to-end agency iO haar tweede grote campagne van het jaar gelanceerd voor de thuisverwarmingsmarkt. Daarin focust de gasspecialist op propaan als alternatief voor andere energiebronnen, die door de aanhoudende energiecrisis steeds duurder worden. Propaangas is als energiebron maar bekend bij 25% van de bevolking. In Wallonië rekent een aanzienlijk deel van de bevolking nog op stookolie voor verwarming — dat is slechter voor het milieu dan propaan, en momenteel ook duurder. In tijden dat consumenten elke dag horen dat gas en energie duurder worden, geeft de creatieve omnichannelcampagne van iO Belgen in zogenaamde off-grid woningen de kans om de switch te maken naar propaan.

De opzet van de campagne was dus: ervoor zorgen dat consumenten propaangas in overweging nemen als alternatief voor andere energiebronnen, zoals stookolie. Met een gedrukt propaankrantje (deur-aan-deur geleverd bij potentiële switchers in relevante regio’s), verschillende radiospots, advertenties op search en social, en een online landingspagina is de campagne écht klaar om Belgen de pro’s van propaan te tonen. Sam Belmans, segment marketeer bij Primagaz: “De samenwerking met de experts van iO verloopt altijd vlot. We weten dat we kunnen rekenen op hun uiteenlopende expertise om van onze campagnes een succes te maken.”