iO, Hannibal en LDV United naar finale Het Slimste Reclamebureau ter Wereld

Awards / Media / News

Ads & Data gaat dit najaar voor de eerste keer op zoek naar Het Slimste Reclamebureau ter Wereld. Erik Van Looy en Bart Cannaerts mochten het startschot geven voor deze prestigieuze wedstrijd. Tijdens de online voorronde streden 32 reclamebureaus om de titel. Een bikkelharde strijd die werd gewonnen door iO, Hannibal en LDV United. Deze drie stoten door naar de finale.

LDV United

Hannibal

iO

De finalisten zetten de strijd om de titel van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld voort op 4 november. De grote finale zal in een tv-studio in Vilvoorde worden gespeeld, waar alle collega-supporters meer dan welkom zijn om alles live vanop de eerste rij mee te maken. Zoals het een echte aflevering van De Slimste Mens ter Wereld betaamt, zal er naast Erik Van Looy ook een jury aanwezig zijn. Bart Cannaerts en Amelie Albrecht zullen het beste van zichzelf geven en professioneel jureren.

De finale wordt ook opgenomen om nadien op donderdag 10 november uit te zenden op GoPlay. Zo kunnen alle reclamebureaus ontdekken wie één jaar lang de Oorkonde van ‘Het Slimste Reclamebureau’ aan de muur in zijn kantoor mag hangen. “Ads & Data draagt creativiteit hoog in het vaandel én geen betere manier om alle creatievelingen uit de reclamesector samen te brengen dan een ludieke ‘reclameversie’ van De Slimste Mens ter Wereld te organiseren. Het enthousiasme om deel te nemen aan Het Slimste Reclamebureau ter Wereld was bijzonder groot, iets waar we aangenaam verrast door waren. Maar liefst 32 reclamebureaus schreven zich in om de legendarische quiz van Erik Van Looy mee te spelen. Ik wil de drie finalisten dan ook van harte proficiat wensen. Nu is het uitkijken naar de ongetwijfeld razend spannende finale,” zegt Els Vercauteren, creative concepts director Ads & Data brand studio.