IP radio gaat voluit voor digitale audio naast het huidige radio-aanbod. Hiervoor sloot het een overeenkomst met AdsWizz, de Belgische wereldspeler in audio-adserving. Daarnaast versterkt de regie haar portfolio met de exclusieve reclamewerving van Adwave, het audionetwerk van Adswizz - en dit voor de Belgische inventory van beluisterde buitenlandse audio/radio.
IP pionierde jaren geleden al door als eerste audio pre-rolls aan te bieden. Het heeft ook als enige een volledig digitale radio in haar aanbod met Chérie FM. Door de exclusieve samenwerking ontstaat nu een groot Belgisch audio pre-roll- en mid-roll-aanbod. Het nieuwe aanbod van 7 miljoen maandelijkse luistersessies zal als stand alone-aanbod worden samengevoegd met het bestaande pre-roll-aanbod op de radio’s in regie bij IP. Als kers op de taart is deze digitale audioreclame, dankzij de technologie van Adswizz, niet te stoppen door AdBlockers.
“We zijn zeer blij met een referentie als AdsWizz samen te werken," verklaart Steve Van den Audenaerde, directeur van IP Radio. "Digitale audio is een perfecte aanvulling van ons radio-aanbod: we zullen er op een vernieuwende wijze kwantiteit en kwaliteit mee toevoegen aan de campagnes van onze klanten."