De ene na de andere regie laat zich uit over de toekomst van de bureaucommissie - zie ook de meest recente editie van ons papieren magazine. Vandaag was het de beurt aan IP Belgium. Daar krijgen we te horen dat de regie op termijn voor de afschaffing van de bureaucommissie is en financiële stromen anders wil laten vloeien. Maar het is goed om de implementatie daarvan even uit te stellen, tot de beste manier is gevonden om ieders belangen op de advertentiemarkt te respecteren.
De regie van de RTL schoof zelfs drie concrete suggesties naar voren die de tripartite adverteerders-bureaus-media ten volle respecteert. Maar een consensus is er (nog) niet, zodat de regie heeft beslist om zeker tot 1 januari 2016 de commissie te laten bestaan. "Toch behouden we ons de mogelijkheid voor om de praktijk te laten evolueren, zeker voor digitale aankopen, en om enkel nog nettotarieven te hanteren, om vanaf 2016 op één lijn te zitten met de digitale spelers," zegt Denis Masquelier, algemeen directeur van IP Belgium. "Tezelfdertijd willen we aan een constructief gesprek deelnemen om tot een in ieders belang zijnde evolutie van het transactionele systeem te komen."
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]