IP wil bureaucommissie (niet meteen) weg

De ene na de andere regie laat zich uit over de toekomst van de bureaucommissie - zie ook de meest recente editie van ons papieren magazine. Vandaag was het de beurt aan IP Belgium. Daar krijgen we te horen dat de regie op termijn voor de afschaffing van de bureaucommissie is en financiële stromen anders wil laten vloeien. Maar het is goed om de implementatie daarvan even uit te stellen, tot de beste manier is gevonden om ieders belangen op de advertentiemarkt te respecteren.
De regie van de RTL schoof zelfs drie concrete suggesties naar voren die de tripartite adverteerders-bureaus-media ten volle respecteert. Maar een consensus is er (nog) niet, zodat de regie heeft beslist om zeker tot 1 januari 2016 de commissie te laten bestaan. "Toch behouden we ons de mogelijkheid voor om de praktijk te laten evolueren, zeker voor digitale aankopen, en om enkel nog nettotarieven te hanteren, om vanaf 2016 op één lijn te zitten met de digitale spelers," zegt Denis Masquelier, algemeen directeur van IP Belgium. "Tezelfdertijd willen we aan een constructief gesprek deelnemen om tot een in ieders belang zijnde evolutie van het transactionele systeem te komen."
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]