Is da veilig!? The Fat Lady en DNS Belgium bereiken jongeren via VRT MAX-reeks Red Flag

4schools / Crea / News

Jongeren sensibiliseren over veilig gedrag online? Makkelijker gezegd dan gedaan. Omdat targetting op -18-jarigen beperkt is, kiezen The Fat Lady en DNS Belgium dit jaar voor een creatieve samenwerking met VRT MAX.

Samen koppelen ze de boodschap aan Red Flag, een populaire VRT MAX-reeks die inspeelt op kijkgewoontes van jongeren, die steeds vaker hun smartphone als belangrijkste scherm gebruiken. Red Flag biedt een confronterende blik op hoe technologie ons leven beheerst en hoe dun de grens is tussen persoonlijke vrijheid en digitale controle.

In de serie vormen actuele thema’s rond digitale veiligheid een rode draad. Met Red Flag wil VRT MAX jongeren bewuster maken van de gevaren en hen helpen om veiliger met hun online identiteit om te gaan, via realistische scenario’s. Voor elke aflevering krijgen kijkers nu de pre-roll van The Fat Lady en DNS Belgium over het belang van tweestapsverificatie te zien.

De match is logisch: zelfde doelgroep, zelfde vormtaal, zelfde boodschap. Naast de pre-roll is er ook social content voorzien rond de vraag ‘Is da veilig!?’, gebaseerd op herkenbare fragmenten uit de reeks, om jongeren ook organisch te bereiken en aan te zetten tot actie.

De campagne kadert in een bredere samenwerking tussen The Fat Lady en DNS Belgium. Al drie jaar lang slaan zij de handen in elkaar om jongeren veilig en bewust online te helpen.

 

CREDITS

Agency: The Fat Lady
Brand: DNS Belgium 
Client: Hilde Van Bree en Kathleen Buffels, Elias Vanoverschelde, Flup Coppens
VRT Creative Partnerships: Sofie Eeckhaoudt
Account manager: Elien Popelier
Digital strategy: Pauline Lannoo
Creatie: Steven Vanhecke, Reina Rasti en Ianka Verberckt
Distributie: Nele Hofman
Productie: Fort 07