Isabel Peeters verlaat het reclamevak en wordt zij-instromer

News / People

Isabel Peeters (58), een van de grote ambassadeurs van onze industrie, verlaat na 37 jaar de reclamesector en slaat een nieuwe weg in. Met haar ongeëvenaarde energieke en gepassioneerde stijl is ze een icoon in de reclamewereld. Gestart als account executive bij DMB&B, maakte ze haar weg via Young & Rubicam om daarna 17 jaar lang partner te zijn bij Duval Guillaume. Ze teamde er met Guillaume Van der Stighelen, Jens Mortier & Philippe De Ceuster en met Katrien Bottez & Peter Ampe. Daarna gooide ze acht jaar alles in de strijd bij BBDO. Ze maakte er met Arnaud Pitz & Seb De Valck het verschil voor o.a. Lidl en P&G.

Sinds 2019 staat ze aan het hoofd van At-thetable, (het vroegere Flexus), dat ondertussen is uitgegroeid tot een gevestigde waarde met een opeenvolging van mooie cases tot gevolg. Voor haar rijk gevulde carrière kreeg ze de Creative Belgium President ’s Award in 2018. Isabel Peeters: “Ik kijk met een brede glimlach terug op 37 jaar passie voor reclame en communicatie. Ik heb mogen samenwerken met de mooiste merken, de creatiefste talenten en de strafste strategen.  De voorbije vier jaar kon ik mijn dagen helemaal zelf inkleuren. Ik maakte deel uit van een van de grootste mediagroepen van Europa (DPG Media) en mocht in alle vrijheid Flexus rebranden en herpositioneren naar At-thetable. Het sterke team dat er al was, kon ik aanvullen met nieuw talent, waardoor er vandaag een heel ervaren en creatief team rond onze tafel zit. Er ligt mooi werk voor oa. Mobile Vikings, TUI, VTM, Jules Destrooper, Veritas, vanHaren, Roeselare enz. Ik ben bijzonder dankbaar voor alles wat de sector mij gegeven heeft. Zelf heb ik de sector vooral proberen moed te geven om voor creativiteit te kiezen. Doorheen mijn carrière heb ik ook steeds geloofd in jonge talenten, en hen alle kansen proberen te geven in hun ontwikkeling. Onlangs werd ik oma en tegelijk hoor ik elke dag dat we tegen een onderwijscrisis aanlopen door een groot tekort aan leraars. Zo is de laatste maanden het idee gegroeid om professioneel communicatief op mijn beurt iets terug te geven aan de maatschappij. En dus word ik leraar Frans en Engels in het vierde en vijfde jaar van het Sint- Guido-Instituut in Anderlecht, een school die bijna uitsluitend is samengesteld uit jongeren met een brede migratieachtergrond. En ja, ook dit ga ik creatief moeten aanpakken. Uitbollen “deluxe” zou ik zeggen, met weer een stevige challenge die me ongetwijfeld evenveel energie zal geven.”

Isabel Peeters blijft nog aan boord bij At-thetable tot 10 maart en zorgt er voor een naadloze wissel van de wacht. Ondertussen is het Gentse bureau begonnen met haar zoektocht naar een nieuwe managing director.