We weten al langer dat bedrijven in de toekomst meer verantwoordelijkheid zullen moeten nemen en trachten een oplossing te bieden voor maatschappelijke problemen. Niet enkel omdat dat zo hoort, maar ook omdat dat voor henzelf de beste keuze is. “Het zijn die merken die oprecht om mensen geven, die zullen blijven bestaan,” zegt FAM-voorzitter Isabel Verstraete in haar nieuwe boek Does your brand care?.
“We spreken graag over de kritische consument en hoe we die als marketeers of ondernemers moeten overtuigen. Terwijl we niet meer hoeven te doen dan rekening houden met die klant.” In Does your brand care? poneert Isabel Verstraete de CARE-principes die daarin kunnen ondersteunen. Die principes vertrekken vanuit drie overtuigingen:
-
It is about the future.
Het kan niemand schelen hoe goed je merk was in het verleden. -
It is about the clients.
Het gaat niet over jezelf verrijken. -
It is about their lives.
Jouw doelstellingen zijn ondergeschikt aan die van de consument.
Isabel Verstraete werkte in reclame en marketing in Nederland, Frankrijk en België alvorens ze in 2011 haar eigen strategisch consultancybureau oprichtte. Ze is voorzitter van FAM, the Female Association of Belgian Marketeers. Naast het boek streeft ze ernaar om een webplatform te bouwen omtrent inspiratie en educatie rond ‘positive change’. Het boek, een business talk video podcast, de Care Scan en Care Classes zijn enkele van de inspirationele en educatieve producten die in 2021 gelanceerd worden.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]