Isabelle Mérillou is managing director Kantar Insights

News / People

Na 25 jaar adviesverlening aan de meest toonaangevende Belgische en internationale bedrijven wordt marketingexperte Isabelle Mérillou de nieuwe managing director van Kantar Insights België. Ze zal er doelgericht rekruteren, structureren en innoveren om de prestaties van het team in volle ontwikkeling te consolideren. Haar motto: meaningful & different marketing voor de duurzame groei van bedrijven. Na gewerkt te hebben voor Nielsen, IMSHealth en Deloitte trad Isabelle Mérillou in 2017 bij Kantar in dienst om de BrandZ en Link-tools in België te lanceren (brand & communication). Ze neemt de fakkel over van Maria Darmi, die Kantar Insights België verlaat om de functie van commercial excellence director op regionaal niveau op zich te nemen.

Suggestie: lees ook ons interview met Isabelle Mérillou op pub.be.

Zoals iedereen weet telt een gewaarschuwd mens voor twee... in tijden van crisis misschien zelfs voor drie. De onzekerheid die corona met zich meebracht heeft er, in combinatie met tientallen miljoenen aan investeringen in hoogwaardige technologie, voor gezorgd dat leiders in marketingonderzoek en -advies de bevoorrechte partners zijn geworden van bedrijven die in deze nieuwe omstandigheden zingeving en wendbaarheid zoeken. Marketingconsultants kunnen zich niet herinneren dat er ooit een tijd is geweest waarin zo veel informatie en vooruitziende blikken nodig waren om strategische keuzes te maken en zo betrokkenheid van de consument te genereren. “De gezondheidscrisis heeft niet alleen een wederopleving van waarden in de hand gewerkt, maar ook een technologische versnelling,” aldus Isabelle Mérillou, managing director van Kantar Insights België. “Er staat dus een enorm grote en veelbelovende uitdaging op ons te wachten: onze klanten het beste van menselijke en artificiële intelligentie bieden.”

De Belgische dochteronderneming van Kantar vervult een voorbeeldfunctie binnen een groep met bijna 28.000 werknemers; niet alleen op basis van hoog aangeschreven referenties in meerdere sectoren die er bijzonder goed in zijn geslaagd om zich aan te passen aan de grillige marktsituatie, maar ook door in te spelen op een behoefte aan ijkpunten en de vanzelfsprekende ongerustheid bij de bevolking.

“Onze unieke analyse- en enquêteprocessen zijn gekoppeld aan miljarden gegevens die over de hele wereld zijn verzameld en in kaart gebracht. Zo kunnen we waardevolle informatie genereren over wat consumenten denken en voelen. Op basis daarvan stellen onze deskundigen richtlijnen op die bedrijven niet alleen de mogelijkheid geven om zichzelf opnieuw uit te vinden, maar ook de instrumenten om hun ambities te verwezenlijken,” zegt Ketty de Falco, executive managing director Insights Centraal- en Zuid-Europa. “We zijn blij dat we op Isabelle kunnen rekenen  om onze teams te leiden, onze klanten te inspireren tot duurzame groei en hen te helpen bij hun digitale transformatie. Op die manier kunnen ‘market intelligence’ en ‘sustainability practices’ echte hulpmiddelen worden voor hun ontwikkeling.” 

Het testen van een concept, het voorspellen van de doeltreffendheid van een promotiecampagne, de kracht van een merk en de wensen van een specifieke laag van de bevolking begrijpen... kortom, het vergroten van de kans om het goed te doen, maar vooral ook om het goed te communiceren, dat is de doelstelling van Kantar Insights. “Veel bedrijven staan op een kruispunt, nu ze geconfronteerd worden met de macro- en micro-revoluties in onze samenlevingen. Het is aan ons om hen te inspireren en de weg te wijzen, op basis van de goede praktijken die we waarnemen en die steeds meer beïnvloed worden door maatschappelijk verantwoord ondernemen,” besluit Isabelle Mérillou. “Meaningful & different marketing is zeker geen hol begrip en nog minder een modegril. Onze barometers hebben de afgelopen maanden duidelijk aangetoond dat er een mentaliteitswijziging aan de gang is, waarbij ‘consumactoren’ er niet langer voor terugschrikken om een product of dienst volgens hun eigen criteria te beoordelen en deze beoordeling met zoveel mogelijk mensen te delen. Alle doelgroepen vragen nu om waarden, betekenis, nabijheid en betrokkenheid. Het is onze plicht om naar hen te luisteren en samen met onze klanten na te denken.”


U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...

U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...