Isobar lanceert Isobar Good

Communication / News / Sustainability

Isobar lanceert Isobar Good, een doelgericht initiatief dat gebruik maakt van de vaardigheden, expertise en methodologie van Isobar om meetbare sociale impact voor merken, bedrijven en non-profitorganisaties te stimuleren. Isobar Good heeft de nadrukkelijke ambitie om de Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties te realiseren door samen met haar klanten te werken aan het aanjagen van verandering. Het initiatief is een reactie op de vraag van consumenten en klanten naar doelgerichter werk. "De kracht van deze nieuwe propositie zit in de methodologie, die focust op het uiteindelijke maatschappelijke doel en niet op tussenmaatregelen," zegt Fred Dorsimont, managing director van Isobar Belgium.

De resultaten van Isobar Good projecten zullen aansluiten bij het bestaande aanbod van Isobar op het gebied van creative communications, platform en service design en zullen worden ondersteund door design- en gedragsveranderingsmethodologieën en meetkaders die specifiek zijn voor het bereiken van maatschappelijke impact. Het maakt gebruik van vaardigheden en mogelijkheden van de 85 locaties van Isobar in 45 markten. Isobar Good start niet overal tegelijk: België, Denemarken en India mogen het startschot geven (na de recente testfase in Australië). Fred Dorsimont: "Een groeiend aantal klanten begrijpt de zakelijke en maatschappelijke noodzaak om consumenten naar duurzamer gedrag te leiden, maar ze weten niet altijd hoe ze dat moeten aanpakken. De goede methodes van Isobar zijn een beproefde en krachtige manier om tot oplossingen te komen die een tastbare impact hebben."

De SDG's van de VN leggen de nadruk op de wereldwijde uitdagingen waarmee we als samenleving worden geconfronteerd en stellen belangrijke doelstellingen vast die tegen 2030 moeten worden bereikt, op 17 gebieden die onze wereld zullen veranderen, en alle Isobar Good-projecten zullen op één van de doelstellingen worden afgestemd. De SDG's vormen de blauwdruk voor Isobar om via Isobar Good een betere en duurzamere toekomst te realiseren.

Isobar Australië was de proeftuin voor het initiatief, waarbij Isobar Good de afgelopen drie jaar organisch is gegroeid met zakelijke en non-profit klanten, waardoor de omzet in de afgelopen 2 jaar is verdubbeld. Het team in Australië heeft al transformatieve stukken geleverd met Monash Health, The Australian Red Cross Blood Bank, The Climate Reality Project, Tourism Tropical North Queensland, Camp Quality en The Good Samaritan Inn. Voorbeelden van transformatie zijn: het creëren van een programma om chronisch zieke tieners te helpen bij de overgang van peadiatrische zorg naar zorg voor volwassenen, het ontwerpen van de ervaring voor een plasmadonorcentrum en het transformeren van de manier waarop Australiërs toegang hebben tot kinderopvangvoorzieningen om meer vrouwen terug te krijgen in het personeelsbestand. Het team lanceerde ook een chatbot om toeristen te informeren over 's werelds grootste koraalrif, verbeterde de ervaring van vrouwen en kinderen die geweld ontvluchten bij een opvang voor familiegeweld, lanceerde 'The New Normal' een app die families helpt hun nieuwe normaal te navigeren na een kankerbehandeling en veranderde de manier waarop mensen leren over de inheemse cultuur door middel van een meeslepende 360 VR ervaring genaamd 'Carriberre'.