Isola krijgt het warm van Yappa

Crea / News

Isola wil naar buiten komen als dé firma met een totaaloplossing voor vloeropbouw. Door de uitbreiding van de diensten, van enkel isoleren naar een all-in-one vloeroplossing, was er nood aan een goede B2C en B2B aanpak met een nieuwe website als speerpunt.

Digitaal bureau Yappa ging voor het digitale traject van Isola van start met een uitgebreide analyse. Op basis van een grondige concurrentieanalyse en het creëren van enkele buyer persona’s, kreeg het bureau inzicht in de verschillende doelgroepen en de manier waarop deze doelgroep digitaal willen communiceren. Daarbij werd duidelijk dat de belangrijkste focus lag bij het informeren van de bezoeker. Zowel op de website zelf, als via chat, telefoon of e-mail. Van het informeren van particulieren over alle mogelijke premies, tot de professional die op zoek is naar technische fiches.

Met de learnings rond de verschillende persona’s in ons achterhoofd, ging Yappa aan de slag. De uitkomst van het analysetraject werd omgezet in een website structuur. De focus lag op twee zaken, enerzijds awareness creëren, anderzijds de bezoeker zo goed mogelijk informeren.

Gedurende het website project nam het bureau op vraag van Isola ook de huisstijl onder de loep. Niet voor een volledige rebranding, maar voor een update van de huidige stijl met een subtiele verandering in de kleuren.

Met de nieuwe website is er nu een up-to-date contentmanagementsysteem (CMS) beschikbaar, waar Isola ook zelf mee aan de slag kan. De volgende stap: dit platform laten renderen door er relevant verkeer naar toe te leiden. Ook hierin ondersteunt het bureau Isola met een online marketing strategie. Daarnaast is het volop bezig met het toevoegen van allerlei extra features aan de website. Het begin van een warm verhaal...