It runs in the family: “Een echte Dejonghe”

Communication / News

Digital nomads. Schrijvers. Levensgenieters. Vader. Dochter. Vrienden. Jan Dejonghe en z’n dochter Sofie zijn twee gelijken. De een staat stevig in het leven, de ander is nog zoekende, maar even innemend als haar vader komt ze er wel.

Jan Dejonghe is al 15 jaar creatief directeur bij BBDO Brussel, aandeelhouder ook, en zoals hij het noemt “de papa van het bureau”. Papa is hij zeker, ook privé. Onder meer van z’n oudste  dochter Sofie, die ons vergezelt voor een warm gesprek in Jans kantoor/appartement in Brussel. “Ik zit hier steeds vaker, dat is gemakkelijk omdat het zo dicht bij BBDO is. Sofie mag hier ook altijd komen, maar dan moet ze het wel proper achterlaten,” lacht Jan. Met een papa in de reclame en een mama in televisieproductie was het bijna vanzelfsprekend dat dochter Sofie ‘iets met communicatie’ zou gaan doen. Maar nog meer is ze het boegbeeld van een generatie die alles wil. En dat blijkt ook uit haar tot nu toe afgelegde parcours: een masterdiploma Communicatiewetenschappen, een stage als strateeg/account bij TBWA, jobstudent in de horeca, modellen- en hostessenwerk, schrijven als reizende journalist en recent een korte passage als brandmanager bij een merchandisebureau. “Ik wil alles tegelijk doen en zoveel mogelijk ontdekken, zolang ik maar niet vast kom te zitten. Ik heb zoveel vrienden die al jaren hetzelfde doen, gewoon omdat ze zich comfortabel voelen bij hun job en een goed loon hebben.” – richt zich tot haar vader –  “Jij zegt toch ook dat in de reclame werken vaak hetzelfde is?” 

[...] lees het volledige artikel in pub magazine