It’s #DEVILTIME voor de KBVB en De Vloer

Crea / News

Het zijn historische tijden voor de Rode Duivels en daar hoort een even historische campagne bij. De opdracht van de KBVB was eenvoudig, maar ongelooflijk ambitieus: zorg dat iedereen achter de Rode Duivels staat en dat we allemaal geloven dat we samen geschiedenis kunnen schrijven. “Belgium, it’s deviltime” werd het antwoord dat De Vloer gaf op deze vraag. Een platform idee dat meteen dit historisch momentum in het voetbal claimt, een kreet die kan leven in elk stadion, elke huiskamer en in het hart van elke supporter.

“Wanneer de Rode Duivels spelen moet het overal in België Deviltime zijn. Deviltime geeft aan wanneer het tijd is om te supporteren, te vieren en vooral te genieten van het voetbal. Deviltime is ook een eenvoudig idee waar elke supporter, elke supportersclub, elk café en ook elk merk dat officieel sponsor is van de Rode Duivels makkelijk mee aan de slag kan gaan,” zegt Manu Leroy, director marketing & communication bij KBVB.

Deviltime is de slogan en de hashtag van de campagne, maar tegelijk ook een eerbetoon aan 125 jaar Belgisch voetbal. Dat verhaal wordt gebracht in de al even historische lancering van Deviltime. In de televisiespot zien we hoe de huidige bondscoach Roberto Martinez bijgestaan wordt door zijn voorgangers Raymond Goethals en Guy Thys terwijl hij vanop het balkon van het Brusselse stadhuis de natie toespreek. De legendarische coaches, Goethals die samen met de Rode Duivels tijdens EURO ‘72 de derde plaats behaalde en Thys in 1986 met zijn team de halve finale behaalde, werden door middel van deepfake door Chris Umé terug tot leven gebracht. De spot zorgt alvast voor het eerste kippenvelmoment van dit EK.

“It’s time to dream bigger zegt Martinez in de lanceringspot. En dit is voor De Vloer ook het geval. Deze campagne kunnen maken is enerzijds een grote eer, anderzijds een nog grotere verantwoordelijkheid. We hopen alleszins dat Deviltime groter wordt dan de campagne zelf en dat het echt iets wordt dat supporters en spelers nog lang met elkaar verbindt,” aldus Johan Roelandt, creative director van De Vloer.

De spot is nog maar het begin van deze campagne. Deviltime zal in activatie maximaal inzetten op interactie tussen de spelers en de supporters. De volledig vernieuwde RBFA-app zal de thuisbasis worden voor zowel de supporters als de spelers.

Op dinsdagnacht 18 mei werd er eveneens gestart met een teaser op de Grote Markt. Beelden van de live webcam kan u hier bekijken. 

Credits

Client: RBFA
Marketing team: Manu Leroy, Michaël Schockaert, Danny Pauwels, Brecht Schelstraete
Agency: De Vloer
Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Creative team: Matthias Desmet, Ivo Mertens, Robin Van De Ryck, Henri Verhaegen
Strategic Director: Dorien Matthijssen
Account lead: Thomas Faes
Design team: Tom Devriendt, Tuan Phan
Production company: Mojuice
Producer: Geert Geuten, Lieselotte Beutels
Director: Michael Bombeeck
Deepfake artist: VFX Chris Ume
Stunt Grote Markt: Panama Group