Thierry Tacheny heeft nieuw project

Innovation / Marketing / News

Invineo_logo_black

Aandachtige PUB-lezers zullen niet verbaasd zijn. In ons oktobernummer kondigde mediafiguur Thierry Tacheny (CEO van SBS, manager van IP…) ons aan dat zijn carrière aan de wijn zou wijden. Momenteel doet hij dat met Ivineo, een project dat reeds twee jaar in ontwikkeling is. « Met een klein team werken we al twee jaar aan Ivineo, een innovatief distributieconcept dat wijn per glas aanbiedt en zich in eerste instantie richt op de professionele wereld, » legt Tacheny uit.

Maqua Tacheny

« Onze oplossing rust op verschillende pijlers: een intelligent systeem dat elke wijn op de juiste degustatietemperatuur brengt en dat toelaat om de wijn snel te schenken, een elegante verpakking en een uitstekend sous-vide systeem dat de wijn goed bewaart en een aantrekkelijk en aanpasbaar wijnaanbod (tussen de 40 en 60 referenties). De kaart zal worden samengesteld uit sommeliers en experts uit de sector, » gaat hij verder. « Daarnaast is Ivineo zeer mobiel, wat het mogelijk maakt om de wijn perfect te degusteren op plaatsten waar hij over het algemeen moeilijk te stokeren of af te koelen valt, zoals op evenementen. Ook het eenvoudige gebruiksgemak, het degelijke volume en de lage onderhoudskosten zijn voordelen. »

Invineo machine

Momenteel werkt Tacheny en zijn team aan een tweede financieringsronde. « Op dit moment zitten we in de prototypefase, wat wil zeggen dat meerdere machines getest en gedemonstreerd worden. Ons doel is alvast om de komende 4 à 5 jaar zo’n 5.000 verkooppunten op te richten. Daarna plannen we om ook aan particulieren te verkopen. »