Ivo van der Pas van Air naar Publicis Groupe

News / People

Ivo van der Pas gaat als client lead aan de slag bij Publicis Groupe. Hij was tot recent business director bij Air, waar hij een team leidde van een achttal accounts. Hij adviseerde een diverse portefeuille klanten met o.a. Mastercard, Stanley Black & Decker, de Europese Commissie, Seat, Qualcomm, Sanofi en ExxonMobil EMEA vanuit een B2C- en B2B-perspectief. Hij was zes jaar actief bij Air.

Voorheen werkte hij 6 jaar bij McCann Brussels en McCannErickson als business director. Hij was er verantwoordelijk voor de businessontwikkeling van klant ExxonMobil EAME en van het bureau zelf. Hij werkte ook vier jaar bij Famous (ex-LG&F) als account director op o.a. Coca-Cola – Chaudfontaine, Tiense Suiker, Unilever, De Tijd en Klara. Aangetrokken door het Practices-model heeft hij nu gekozen voor Publicis Groupe, waar hij de rol opneemt van client lead en waar hij ook het team businessontwikkeling zal versterken. Ivo van der Pas: “Publicis Groupe is een geweldig team van 180 unieke talenten die onder één dak data, strategie, creatie, media en productie als een geïntegreerde service aanbiedt. Ik heb met mijn ervaring op o.a. de Europese Commissie, Stanley Black & Decker en Qualcomm ondervonden dat klanten een uitstekende kennis hebben van de individuele disciplines, maar veelal op zoek zijn naar één lead die hen inspireert en begeleidt doorheen de verschillende disciplines om onderscheidende en resultaatgerichte campagnes op te zetten. Samen met mijn nieuwe collega’s zet ik graag mijn schouders onder deze geweldige uitdaging!”