IZI krijgt speelse salesbeleving

Crea / News

Oval MediahuisMediahuis Connect lanceerde onlangs IZI, een online CPM-calculator voor digitale campagnes. Communicatiebureau The Oval Office bedacht de naam en ontwierp het spel Who’s IZI? dat sales teams van Mediahuis Connect zal toelaten de tool op een speelse manier voor te stellen aan mediabureaus en adverteerders. Oval Mediahuis0-3

Dankzij een nieuw en performant Data Management Platform kunnen adverteerders bij Mediahuis Connect voortaan het profiel van de nieuwssites combineren en verrijken met socio-demografische gegevens of interessedomeinen van de surfer, zoals PUB eerder schreef. Ilse Baele, Marketingmanager van Mediahuis Connect: "De advertentie die uitgeleverd wordt, wordt zo veel relevanter voor de surfer en hierdoor stijgt de effectiviteit van de campagne. Dat de adverteerder voortaan heel gericht een doelgroep kan bepalen op basis van verschillende parameters zoals geslacht, leeftijd, special interest, context of regio, heeft ook een impact op de tariefstructuur. Om dit zo eenvoudig mogelijk voor te stellen, creëerden we een CPM-calculator voor display- en videocampagnes."Oval Mediahuis 8
Voor deze CPM-calculator bedacht The Oval Office vervolgens een toepasselijke naam en persona IZI. IZI is als het ware de neutrale mascotte van de CPM-calculator. Het team werkte ook de speelse sales tool Who’s IZI? uit om IZI voor te stellen tijdens meetings. Oval Mediahuis 7Het spel bestaat uit verschillende avatars van IZI die de verschillende mogelijke doelgroepen uit de CPM-calculator voorstellen. Bedoeling is om op basis van gerichte vragen over een type adverteerder of campagne, verschillende soorten avatars te elimineren. Op het einde van het spel wordt dan de ideale doelgroep van een campagne overgehouden. Ilse Baele: "Het team van The Oval Office vertaalde vanuit hun live + communicatie ervaring onze briefing alweer in een sterk creatief communicatieconcept. Klanten reageerden alvast enthousiast op de presentaties van onze sales collega’s."Oval Mediahuis-2