IZI krijgt speelse salesbeleving
Mediahuis Connect lanceerde onlangs IZI, een online CPM-calculator voor digitale campagnes. Communicatiebureau The Oval Office bedacht de naam en ontwierp het spel Who’s IZI? dat sales teams van Mediahuis Connect zal toelaten de tool op een speelse manier voor te stellen aan mediabureaus en adverteerders.
Voor deze CPM-calculator bedacht The Oval Office vervolgens een toepasselijke naam en persona IZI. IZI is als het ware de neutrale mascotte van de CPM-calculator. Het team werkte ook de speelse sales tool Who’s IZI? uit om IZI voor te stellen tijdens meetings. Het spel bestaat uit verschillende avatars van IZI die de verschillende mogelijke doelgroepen uit de CPM-calculator voorstellen. Bedoeling is om op basis van gerichte vragen over een type adverteerder of campagne, verschillende soorten avatars te elimineren. Op het einde van het spel wordt dan de ideale doelgroep van een campagne overgehouden. Ilse Baele: "Het team van The Oval Office vertaalde vanuit hun live + communicatie ervaring onze briefing alweer in een sterk creatief communicatieconcept. Klanten reageerden alvast enthousiast op de presentaties van onze sales collega’s."