De organisatoren van de IAB MIXX Awards 2016 doen een oproep om campagnes in te dienen. De prijzen bekronen de beste digitale creaties in acht categorieën. Vier aparte jury’s krijgen de taak om de winnaars te bepalen in die acht categorieën. De vier jury's in kwestie worden afgetiteld met ‘Digital Communications', ‘Innovation’, ‘Media’ en ‘Interface’. De juryvoorzitters zullen ook 'Special Jury Awards' toekennenw waaronder de ‘Most Promising Agency’, de ‘Agency of the Year’ en de ‘Advertiser of the Year’ Award. En net zoals vorig jaar zullen de IAB MIXX Awards twee persoonlijkheden in de kijker zetten: de digital planners kiezen de 'Digital Sales Girl/Guy of the Year' en de digital sales girls & guys kiezen de 'Digital Planner of the Year'.
De organisatoren van de IAB MIXX Awards hebben de jacht voor geopend verklaard op deze website. Campagnes moeten ingediend worden vóór 25 september 2016. Voor de prijsuitreiking en het diner op 20 oktober in Tour & Taxis te Brussel - meteen volgend op Digital First – worden zowat 500 media- en marketingspecialisten verwacht.