Jan Algoed (en anderen) naar Linkman
Het was een ongelofelijk hete zomer. Ook bij de digitale content- studio Linkman werd deze zomer flink gezweet. Het bureau wist nieuwe opdrachten in de wacht te slepen voor De Standaard, Continental Foods, Artsen Zonder Grenzen, Electrabel, Nostalgie en Duvel Moortgat. Het hielp Mortierbrigade als digitale communicatiepartner met het winnen van het Lotto-budget en werkt achter de schermen met Niko samen ter lancering van een reeks innovaties. Het bureau bestendigde tevens zijn samenwerking met Telenet Kickstart. Linkman maakte de laatste maanden met andere woorden een forse groei door en zag zich genoodzaakt haar personeelsbestand te versterken met een aantal talentvolle nieuwe gezichten.
Jan Algoed aan als creatief cirecteur. Hij was mede-oprichter van Atmosphere BBDO en was mede-grondlegger van de jarenlange integraties bij BBDO. Jan was bijna 15 jaar actief als creatief directeur digital bij BBDO.
Daarnaast trekt Linkman ook Yasmin van De Werf, Kenny Smet, Robin Van Haegenberg en Kathy De Koning aan om de groei op te vangen. Yasmin deed ervaring op bij Design is Dead en groeide er door tot leidinggevend copywriter. Yasmin zal bij Linkman als senior copywriter alle uitgaande content overzien en als showrunner opereren voor content intensieve trajecten. Kenny verdiende afgelopen jaren zijn sporen bij Niko en zal het team versterken als veelzijdig grafisch vormgever. Robin was de laatste maanden actief als social writer en journalist voor de bladen van ThinkMedia (P- en Ché magazine). Hij versterkt het team als junior copywriter. Kathy werkte voorheen voor de communicatiedienst van Het Hof.
Naast dit viertal werkt Linkman sinds kort ook op vaste basis samen met Eveline Smet (communication channels director), Marie-Helene Dibenedetto (Franstalig senior copywriter) en Valentine Witmeur (Franstalig junior copywriter).
Begin dit jaar trok Linkman ook reeds Lander Janssens aan als client service director. Lander geeft leiding en helpt Linkman in de realisatie van zijn groei. Als oprichter van The Farm legde hij de basis van zijn carrière bij BBDO. Daarna realiseerde hij bij Duval Guillaume en TBWA al campagnes die in Cannes en Eurobest bekroond werden in de categorieën Direct, Cyber, Media en Promo/Activation.