Jan Bikkembergs versterkt Wunderman Thompson als Chief Production Officer

News / People

Wie groeit, moet zich anders organiseren. Daarom werd Jan Bikkembergs begin december binnengehaald bij Wunderman Thompson. Daar start hij in een volledig nieuwe positie: als chief production officer wordt hij hét aanspreekpunt voor alles rond productie, van digital project management over development tot RTV.

Met de komst van Jan investeert Wunderman Thompson duidelijk in z’n digitale DNA. ‘En da’s meteen een van de redenen waarom ik voor dit avontuur ben gegaan. De digitale roots hier zijn diepgeworteld. Net als het bureau hecht ik veel er veel belang aan dat alles wat we produceren zich op het snijpunt van creatie, strategie en technologie bevindt.’ Voor z’n transfer naar de #WuThomClan speelde Bikkembergs op hoog niveau als managing director bij Quick Brown Foxes. Daarvoor bouwde hij bij TBWA een minihub voor display advertising uit. Die integreerde hij later als head of digital production weer in het grotere geheel.

Een tandje bij

‘Developers, RTV-producers, DTP’ers, print producers … er zijn veel verschillende productieteams binnen Wunderman Thompson’, vertelt Jan Bikkembergs. ‘Nu is het zoeken naar nóg meer synergie. Want als alle teams vanuit hun expertise co-creëren, profiteren onze klanten van topkwaliteit, -service én -efficiëntie. En daar word ik gelukkig van. Zeker als iedereen ook nog eens dezelfde way of working hanteert.’

Als overkoepelende CPO sleutelt Jan aan die organisatie en processen. Daarnaast denkt hij samen met de client service-teams na over de beste manier om de productie voor elk project tot in de puntjes te verzorgen. ‘Daarvoor kunnen we ook rekenen op het uitgebreide netwerk van Wunderman Thompson. Maar weinig bureaus werken zo nauw samen met hun kantoren in andere landen … en nu zie ik met m’n eigen ogen dat ze een grote kans missen.’