Jan Dejonghe wordt creative director Marcoms VTM

News / People

Jan Dejonghe wordt creative director van het Marcoms-team bij VTM. Dejonghe was de voorbije 17 jaar het creatieve kompas bij BBDO Belgium en daarvoor was hij aan de slag bij GV/Company. Jan zal een tandem vormen met Sofie Verstreken, die sinds april aan boord is als strategic director Marcoms. Samen zullen ze leiding geven aan de nieuwe communicatiestructuur bij VTM waar alle entiteiten (marcoms, trailering, online, studio, engagement,…) voortaan geïntegreerd zullen werken, vanuit één visie en één creatief leiderschap. Jan Dejonghe: “Na meer dan 30 jaar 'reclam' op het conto, wil ik mezelf nog eens heruitvinden en iets helemaal anders doen. Nog eens écht uit de comfortzone stappen en weer veel bijleren. Mijn drive was altijd campagnes maken die ‘Jan-met-de-pet’ aanspreken. Zo zijn “Who took my badjas”, “Laat naar je borsten kijken” en de recente Lidl-campagnes het werk waar ik het fierst op ben en die in ieders geheugen gegrift staan. Ik ga me dan ook helemaal in mijn sas voelen om de programma's van een breed populaire zender als VTM in de markt te mogen zetten.”

Dirk Lodewyckx, algemeen directeur radio, tv en streaming: “Ik ben bijzonder blij dat ‘de Jean’ ons fijne team komt versterken. Jean is niet alleen één van onze Belgische topcreatieven, hij is ook een gepassioneerde fan van het medium tv en video in zijn geheel. Een onweerstaanbare combinatie die we met open armen verwelkomen.”