Jan Droogendijk

New kids in town

NEW KIDS - Jan Droogendijk“Confronterend. Hoe ben ik in mijn huidige job gerold? Dit komt namelijk neer op: ‘Wat heb ik de laatste tijd eigenlijk uitgestoken?’

Eerst wat informatie over mezelf. Ik ben Jan Droogendijk. Voor degenen onder jullie met een taalgevoel: een Nederlandse naam. Vlucht niet direct weg, ik ben namelijk geboren en getogen in België. Ik zal de ‘Hollandse’ woordenschat dus beperken. En last but not least: ik heb een leuke kat en een nog leukere vriendin (gelukkig kan mijn kat niet lezen).

Goed, maar nu die confronterende vraag. Na het afronden van mijn studie marketing heb ik tussen het solliciteren door gewerkt in het bedrijf van mijn familie, Drowa aanhangwagens. Hier was ik vanzelfsprekend, zoals het een marketeer in spe betaamt, bezig met metaalbewerking. Wait what? Ik heb ook wel de website vernieuwd, maar voor de rest was handenarbeid al dat de klok sloeg.

Dit heeft wel een verschil gemaakt bij mijn sollicitatie bij mijn huidige werkgever BigFish, een communicatiebureau waar de focus ligt op technologische en industriële klanten. In die wereld is het wel handig dat de persoon die de communicatie verzorgt het verschil kent tussen bijvoorbeeld ijzer en inox (ijzer roest, inox niet, deze krijg gratis je van mij). Bij BigFish heb ik een dubbele functie: account executive alsook e-marketer. Voor meerdere projecten ben ik dus de ‘go to guy’, terwijl ik ook hun digitale communicatie verzorg. Ik ben bezig aan mijn tweede maand en kan enkel zeggen dat het smaakt naar meer.”