Janpieter Mels van FamousGrey naar WeWantMore

News / People

Thomas Vanden Abeele, Janpieter Mels & Michiel de Vreede

Thomas Vanden Abeele, Janpieter Mels & Michiel de Vreede

Na de naamsverandering eind vorig jaar - Pinkeye werd WeWantMore - duwt de Antwerpse designstudio het gaspedaal nog wat harder in met de aanwerving van Janpieter Mels als business director brand design. Janpieter Mels, die dit voorjaar vertrok als managing director bij FamousGrey, zal bij WeWantMore aan de zijde van creative director branding Michiel de Vreede (ex-Saatchi & Saatchi Berlin) en strategy director Thomas Vanden Abeele bouwen aan de verdere uitbreiding van de klantenportefeuille en de impact van de branding projecten van de studio. WeWantMore werd opgericht in 2006 en is gevestigd in Antwerpen, België. Het team bestaat uit een mix van meer dan 35 graphic designers, interieurontwerpers, copywriters, strategen, art directors en project managers. Een kruisbestuiving die resulteert in succesvolle projecten die zowel logo, packaging, installatie als interieurontwerp omvatten. En dit voor zowel multinationals als challengers. De studio werkt o.a. voor Coca-Cola, Neuhaus, Manhattn's, Alken-Maes, Campari Group, Niko & Akzo-Nobel.

 “Ik kende WeWantMore al langer. We hadden al eerder contact, maar de timing zat nooit goed,” aldus Janpieter Mels. "Nu daarentegen kruisten onze wegen op het perfecte moment. WeWantMore in de positie van een designstudio in volle groei en boordevol toptalent. Ik zoekende naar een inspirerende omgeving met grote ambities. In WeWantMore vond ik de ideale partner om met organisaties niet enkel fundamenteel na te denken over de rol van hun merk, maar die strategische denkoefening ook onmiddellijk tot leven te brengen via design."

“Er zijn talrijke grafische studio’s en gereputeerde consultants op de markt, maar slechts weinigenslagen erin strategisch denken en impactvol design succesvol te combineren. Wij maken werk dat een verhaal vertelt en op die manier iets doet met mensen. Middelmatigheid is onze grootste vijand. Ons volgende doel is dan ook om, naast creatieve prijzen, als eerste designstudio een Effie te winnen,” vult Tom Vanhemelrijck, client service director aan. WeWantmore blijft trouwens inzetten op talent. Eind 2019 verwacht de studio versterking van Fabian Van Dijck als business director interior om de ambitie in het retail- en hospitalitylandschap kracht bij te zetten.