Januari saai? Niet voor Visit.brussels en Air

Crea / News

In januari 2022 lanceerden Visit.brussels en Air een straf statement: januari is saai. Maar in Brussel niet. Hoe zit dat een jaar later?

Gebrek aan licht, energie en productiviteit. Met prikkelbaarheid er bovenop... Januari blijft de meest deprimerende maand van het jaar. Dus, in 2023, doen Visit.brussels en Air er nog een schepje bovenop. Januari is nog altijd even saai. Gelukkig blijft Brussel even cool, vooral in januari. De culturele rijkdom van de stad daalt immers niet met de temperatuur. Het koude weer wordt ruimschoots gecompenseerd door het warme onthaal van de Brusselaars. Een heerlijke wafel of mossel-friet ​ smaakt net zo lekker (zo niet beter) in de winter als in de zomer. En omdat de mensen van Brussel, zelfs als het heel koud is, heel erg hartelijk zijn...

Net als vorig jaar bestaat de campagne uit twee films gericht op Engelse, Franse, Italiaanse en Belgische toeristen. De twee nieuwe filmpjes, geregisseerd door Edouard Valette, herinneren toeristen er, met een beetje humor en een vleugje typisch Belgische ironie, aan hoe saai januari wel is. Na Evelyne en Olivier voeren Visit.brussels en Air nu Sacha en Alix op, die januari proberen te overleven. Om deze deprimerende maand sneller voorbij te laten gaan, hebben ze ook hun trucjes. Zoals een cocon creëren en geleidelijk veranderen in een larve. Of zich troosten door zoveel mogelijk frietjes te bestellen.

Maar wat als er effectievere tips waren om de maand januari te overleven? Visit.brussels en Air delen deze tips met u: unieke tentoonstellingen, een magische sfeer, allerlei restaurants om uit te proberen, wellnessruimtes om van te genieten, talloze avonden die niet gemist mogen worden... Kortom, alles wat u nodig hebt om van januari een belevenis te maken en niet gewoon te overleven.

Terwijl januari een saaie maand is voor veel toeristische bestemmingen, heeft Brussel zich in de loop der jaren aangepast en biedt het een rijke waaier gevarieerde activiteiten. Door opnieuw op dit concept in te spelen, grijpen Visit.brussels en Air de kans voor Brussel om zich te positioneren als DE bestemming voor de moeilijke periode aan het begin van het jaar. Omdat januari waarschijnlijk altijd saai zal zijn. Maar Brussel waarschijnlijk nooit. Dus, ook dit jaar, zeg vaarwel tegen de blues en hallo tegen Brussel. En beleef januari anders.

Credits

Client : visit.brussels ​ ​ ​

Contacts : Stefaan Vandenbossche, Catherine Leleu, Annemie Verschueren ​ ​ ​

Agency : Air Brussels ​ ​ ​ ​ ​

Creative director : Air creative council

Creation : Arnaud Bailly, Edouard Coune, Anouk Lemm, Marie Paris

Copywriter NL : Pieter Decanniere

Copywriter IT : Entre les lignes

Creative Design director : Christophe Liekens

Illustration : Aurélie Prestigiacomo ​ ​ ​

Motion Designer : Boris Delire, Imad Doughan, Julien Prince

Banners : Cédric Fripiat

Strategy : Michelle Defooz ​

Client manager : Georgia Vandenberghen

Project Manager : Eva Closset

TV prod : Fiona Chevalier

Production : Les Mecs

Producer : Lieselotte Belon, Jesse Vander Meersch

Director : Edouard Valette ​ ​

Media agency : Gamned