Jarig CIM trakteert zichzelf op opgefrist logo en nieuwe website

Media / News

Een opgefrist logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website, dat zijn de cadeaus die het CIM - voluit Centrum voor Informatie over de Media - zichzelf geeft. Want het CIM bestaat 50 jaar. De organisatie ontstond in 1971 uit de fusie van twee persorganisaties: de DVEA, die de verspreiding van Belgische perstitels controleerde, en de BSRM, die de meting van het bereik van Belgische perstitels organiseerde. In de loop der jaren is het werkveld van CIM uitgebreid met televisie, radio, out of home, digitaal en met verschillende doelgroepenstudies. Het CIM is een vereniging zonder winstoogmerk met leden uit de drie grote families in de Belgische communicatiesector: de media en hun regies, de mediabureaus en de adverteerders. Het is ook deze tripartite die het CIM financiert.

"Een vijftigste verjaardag leek ons het ideale moment om met een nieuwe huisstijl, een opgefrist logo en een nieuwe website aantrekkelijk voor de dag te komen zowel bij onze stakeholders als bij het grote publiek," luidt het bij het CIM. Met deze nieuwe look wil het CIM zijn imago versterken bij zijn leden en zijn dynamiek uitstralen naar de communicatiemarkt. De nieuwe website wordt het centrale platform in een nieuwe communicatiestrategie waarbij het CIM, via uiteenlopende kanalen, veel actiever naar buiten zal treden.

De opdracht was om de site gebruiksvriendelijker te maken voor alle types van gebruikers. Het resultaat is de verdienste van verschillende partijen: het contentproductiehuis Spyke maakte een content bijbel met bijhorend plan. Het user experience designbureau Monkeyshot ontwikkelde een nieuwe sitestructuur met grotere gebruiksvriendelijkheid. En informaticaspecialist Expert-IT bouwde het nieuwe technische platform achter de site.