Jarig RMB trakteert zichzelf op dataplatform

Media / News

RMB, voluit Regie Média Belge, werd opgericht in 1985. Als het jonge bedrijf meteen een audiovisuele roeping had, blonk het in de beginjaren uit in reclamefilms. Tussen het kleine en het grote scherm kwamen de schermen van onze smartphones en een digitalisering die een analoge en lineaire mediaconsumptie overnam. RMB is 35 jaar oud en hoe zit het met de komende 35 jaar? Ze zullen natuurlijk digitaal zijn.

Voor RMB, net als voor andere nationale media, is het moeilijk om te concurreren met de Amerikaanse reuzen Google, Facebook, Amazon...  De dochteronderneming van de RTBF bereidt zich echter voor om in de komende maanden een eigen dataplatform te lanceren, zoals Yves Gérard, directeur van het netwerk, en Massimo Papa, adjunct-directeur van het netwerk, uitleggen. "We worden niet het Belgische Google, we hebben de middelen noch de ambitie. We gaan onze kennis van de consument verdiepen om die met onze klanten te delen," vertrouwt die laatste toe. Met onze eigen 45 jaar 😇 wenst PUB de RMB alvast een fijne verjaardag!