Java, Petra De Roos en Hotel Hungaria lanceren de kracht van zacht

Crea / News

Wat krijg je als enkele straffe vrouwelijke koffieliefhebbers de handen in elkaar slaan? Een kopje vol elegante en karaktervolle smaken! Java selecteert de beste bonen en zorgt voor een trage branding om zo een zachte, maar pittige koffie op de markt te brengen. De krachtige smaak van Java koffie in de kijker zetten; met deze missie gingen Kathleen Claes en Petra de Roos aan de slag nadat ze elkaar ontmoetten in Groenland. Met andere woorden: de CEO van The Java Coffee Company en de managing director van reclamebureau LDV United. Voor de creatieve uitwerking en productie klopte Java aan bij Hotel Hungaria. Het Media- en Marketinghuis uit Leuven vertaalde de kracht van zacht in een warme televisiespot, een social media campagne, advertenties en POS-materiaal en nam ook de media buying voor zijn rekening.

TRAGER IS BETER

Haast komt kwaliteit zelden ten goede en dat is de reden dat Java ervoor kiest haar koffiebonen traag te branden. Door de temperatuur van de koffiebrander geleidelijk te verhogen, kunnen de koffiebonen alle essentiële oliën behouden die de unieke aroma’s en smaken vrijgeven. Het resultaat? Een krachtig kopje koffie dat je de hele dag energie geeft, maar toch zacht is van smaak. Java trekt de parallel met de sterke vrouwen die de wereld draaiende houden, maar toch hun zachtheid weten te behouden.

SUPERHELDINNEN

Onze moeders, grootmoeders en dochters; zij vormen de echte motor van de wereld en koffie is hun brandstof! In de nieuwe televisiespot van Java kijkt een jong meisje naar de sterke vrouwen rondom zich en ziet ze hoe magische kopjes koffie hen van zachte kracht voorzien. Hotel Hungaria zorgde hier voor de creatieve uitwerking en productie. Voor hen is geloofwaardigheid net als voor Java van groot belang. Dat vertaalt zich in een bijna volledig vrouwelijk team achter de camera. Voor de lens zijn drie van de vier hoofdfiguren dan weer echt familie van elkaar.

EEN DUURZAAM FAMILIEVERHAAL

Dat familie belangrijk is weten ze bij Java maar al te goed. Al sinds 1935 brandt de familie Claes koffie op Belgische bodem. De vierde generatie staat nu aan het roer en zij zetten de koers van innovatie en duurzaamheid verder. Zo schakelden ze over op een 100% klimaatneutrale branding en gebruiken ze voornamelijk gerecycleerd materiaal in hun webshop. Op de werkvloer zetten ze sterk in op inclusie, ook voor mensen met een beperking. Word jij helemaal warm van een caramel latte of kickstart jij je dag liefst met een dubbele espresso? Java omarmt elke koffieliefhebber! In hun eigen koffiebars kan je op zoek gaan naar jouw perfecte koffiebeleving. Je vindt “the Java Coffee house” terug in onder andere Brussels Airport, Wijnegem en Waasland Shopping en station Brussel-Zuid. Daarnaast kan je ook terecht bij Elisa by JAVA Coffee in Leuven. En o ja: alle Java koffies worden al sinds 2016 klimaatneutraal geproduceerd. Dat doen ze door hun eigen CO2-uitstoot te beperken, maar ook door samen te werken met duurzame labels als Fairtrade Belgium, het Europese Bio label en Rainforest Alliance. Vanaf september vind je bij Bio-Planet Java koffies die volledig biologisch, fairtrade én klimaatneutraal zijn.

Credits

Creative: Charlotte Coeman 
Creative Director: Bout Holtof
Account: Lore Peersman & Eveline Vaes
Strateeg: Floris Lefever
Campaign Manager: Jelan Vandevenne  

Producer: Ines Peeters
Head of production: Lieke Lens
Assistant producer: Marlies Sterckx 

Fotograaf : Annelies De Weerdt 
DOP: Willem Jones 
Regie: Charlotte De Cort
Focus Puller: Joel Bervoets
Gaffer: Michael Swennen 
Make-up artist/Foodstyling: Pieter van Wilder