JBC en Ici Paris XL spelen in op #coronaconfessions van VTM

Crea / News

Hoewel er al verschillende maatregelen versoepeld werden, is de quarantaine na twee maanden nog niet helemaal voorbij. Die periode van zelfisolatie beïnvloedt het welzijn van iedereen, ook dat van bekende gezichten. Met “#coronaconfessions”, een campagne bedacht en uitgevoerd door At-thetable, lanceert VTM een televisiecampagne die wat zuurstof moet brengen na de strenge quarantaineperiode. De getuigenissen van heel wat VTM-gezichten zijn positief en doordrongen van zelfrelativering. Het moet voor herkenbaarheid zorgen bij de kijkers en en extra motivatie bieden om door te zetten.

Nu we met de versoepelde maatregelen al wat kunnen uitkijken naar betere tijden is het tijd voor wat fun en positivisme. Namelijk: lachen met de rare gewoonten die we ons tijdens de quarantaine eigen hebben gemaakt. VTM gaat de dialoog aan met haar kijkers en vraagt hen om hun #coronaconfessions (gekke coronagewoonten) te delen. Twee partners, JBC en Ici Paris XL, verbinden zich aan deze campagne door middel van een 10 seconden tag-on die inspeelt op de confessions van de VTM-gezichten. Zo maken zowel DPG Media als die partners samen de consument op een positieve manier nogmaals bewust van #kooplokaal in deze nieuwe fase.

“We wilden onze adverteerders op een ludieke manier bij deze fijne tv-campagne van VTM betrekken,” zegt Tijl Sacré, creative and communication director bij DPG Media. “We zetten ons nog altijd erg hard in om de lokale koopkracht te ondersteunen. De #coronaconfessions-campagne is de perfecte gelegenheid om lokale partners bij te staan in de heropstart van hun activiteiten via een positieve, herkenbare boodschap.”

“Ici Paris XL staat ervoor om de beste versie uit jezelf te halen, op welke manier dan ook,” klinkt het bij Julie Van Hoecke, marketingmanager BeLux bij Ici Paris XL. “Zelfs tijdens deze coronatijden, thuis vanuit je kot! Het is fijn dat we aan dergelijke ludieke campagne konden meewerken, vol herkenbare momenten, en zo tegelijkertijd de lokale koopkracht weer op gang kunnen brengen.”

Bart Claes, CEO JBC, besluit: “Veel van onze JBC klanten zijn gezinnen met kinderen die nu samen thuis zitten. Uit ervaring weten we dat het thuiswerken met de kinderen niet altijd van een leien dakje loopt. En dat levert grappige #coronaconfessions op. Als Belgisch familiebedrijf is JBC mee met elke familie. We willen iedereen laten weten: ’t is oké. Het is oké dat je huis niet perfect op orde is of dat je kids van kop tot teen onder de choco hangen. Dat is wat we willen bereiken met deze campagne: ouders het gevoel geven dat het heus niet alleen bij hen gebeurt.”

De televisiecampagne #coronaconfessions loopt van 18 tot 31 mei bij VTM.