JBC verrast met terug-naar-school Local Market

News / Retail

Het Limburgse JBC zet sterk in op lokale partnerships. Na een participatie in Washcot, de start-up met wasbare luiers, en een recente samenwerking met de jonge printontwerpster Marylène Madou, verenigt JBC opnieuw de krachten met lokale ondernemers. Zoals steeds streeft JBC naar een win-win samenwerking. Acht lokale merken geven een extra dimensie aan de winkelervaring van de JBC klant. Tegelijkertijd koopt de Limburgse modeketen alle producten aan en biedt de merken zo een mooi order na een turbulente tijd. Ann Claes, chief buying officer van JBC: “Bij JBC begrijpen we als geen ander hoe uitdagend deze periode is voor lokale merken. Daarom willen wij met dit initiatief ons winkelnetwerk en onze communicatiekanalen ter beschikking stellen van merken die nog aan de weg timmeren of een nieuw product lanceren. We bieden hen met de Local Market een uniek platform om hun producten in de kijker te zetten en aan te bieden aan de Belgische consument”. 

Met de eerste Local Market die op 10 augustus opent, focust JBC zich op de drukke terug-naar-school-periode. Zowel kleuters als lagereschoolkinderen en hun ouders worden verrast met een leuke mix van producten, ontworpen in België en geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland. 

JBC selecteerde acht Belgische merken voor de Local Market, elk met een uniek verhaal. Ieder JBC filiaal krijgt een eigen selectie van merken. Zo biedt Enfant Terrible uit Kluisbergen vrolijke mappen, etiketten, kaftpapier en verjaardagsuitnodigingen met headbangende dino’s en struisvogels in rolschaatsen. Het Gentse helen b, voor velen vooral bekend van “die bekertjes met grappige tekeningen op”, werd opgericht door Helen Blanchaert, die alles tekent, ontwerpt en creëert wat het dagelijkse leven fijner maakt. Behalve de karakteristieke bekers, zitten er ook een turnzak en papierwaren in het assortiment. Deze tonen een vrolijk meisje, dat helen b speciaal voor de Local Market tekende. De vrolijke en lekvrije drinkflessen van het Hasseltse Kambukka zijn topfavoriet van actieve kinderen dankzij hun handige hersluitbare dop en praktische rietje. Help mee aan een wereld zonder wegwerpflessen in stijl. MAIL-BOX heeft een passie voor papier. Het merk uit Tessenderlo ontwikkelde een bijzonder papier dat niet bang is van een sopje. In de Local Market vind je een leuk broodzakje in dit wasbaar papier. Mama Baas ontstond in het brein van twee Tieltse mama’s die nood hadden aan een platform met advies van mama’s voor mama’s. Intussen is Mama Baas een heuse online community met ook no-nonsense boeken, stijlvolle weekplanners en ongewone vriendenboekjes met knotsgekke vragen. De logboekjes van uitgeverij Stratier uit Mechelen zijn een begrip bij jonge ouders. Ze helpen om de hoogtepunten uit de wonderjaren van je kind voor altijd te herinneren. Ook handige beloningskaarten, retro vriendenboekjes en fotoalbums behoren tot het Stratier gamma. Studioloco uit Hamme maakt de leukste verjaardagsuitnodigingen, brooddozen, weekplanners en to-dolijstjes. Oprichtster Nathalie was op zoek naar eigenzinnige maar stijlvolle kids artikelen en besloot zelf aan de slag te gaan. De naam Studioloco is trouwens afgeleid van die van haar twee dochters en grootste fans, Louise en Colette. De vrolijke en opvallende tassen van het Brusselse Les Skewies ten slotte maken jong en oud instant vrolijk. Met hun kleurrijke pennenzakken en boekentassen sturen ze je mini me met een big smile schoolwaarts.