JCDecaux Belgium lanceert programmatic aanbod

Media / News

Sinds enkele jaren zet JCDecaux zijn ontwikkeling in digitale out-of-home voort met de installatie van performante schermnetwerken over het hele land en de ontwikkeling van krachtige plannings- en tradingstools (VIOOH Automation en VIOOH Exchange) die contextuele en bereiksgegevens integreren. Er is ook grondig gewerkt aan het planningsmodel, de tarificatie op basis van bereik en de handelingen.

Deze ontwikkelingen hebben van programmatic trading van DOOH-inventarissen een concrete, technisch betrouwbare en marktconforme activiteit gemaakt. Tot op heden zijn 19 DSP-platformen (waaronder de belangrijkste in de markt) verbonden met de VIOOH Exchange marketplace, speciaal ontworpen voor DOOH en bieden kopers op uitnodiging toegang tot het aanbod van JCDecaux. JCDecaux biedt inventarissen aan voor programmatische aankopen in verschillende omgevingen: in de straat, in 31 winkelcentra, aan de ingangen van 100 Carrefour-winkels en in de 17 metro’s van Brussel.

Nadat JCDecaux Belgium de afgelopen maanden verschillende campagnes met succes heeft uitgevoerd, presenteert het nu officieel zijn DOOH-programmatic aanbod op de Belgische markt. Dit aanbod bestaat momenteel uit twee modellen: de ‘programmatic guaranteed’ deals en de ‘preferred deals’.

Programmatic aankoop geeft merken meer controle en transparantie, meer operationele efficiëntie, meer flexibiliteit op doelgroepen, contextualisatie en optimalisatie van hun DOOH-aankopen. Hiermee wil JCDecaux performante oplossingen bieden en de mogelijkheden voor het gebruik van Digital Out-of-Home vergroten, bijvoorbeeld in het kader van meer tactische campagnes.