JCDecaux geeft Brusselaars carrièreboost

Communication / Crea / News

DSC_1426Opvallen op de arbeidsmarkt is een echte uitdaging. Om zich te onderscheiden hebben zes Brusselaars een gewaagd idee gelanceerd: een “personal branding” campagne realiseren met een mix van affichage en sociale media. Van 5 tot 10 december 2017 afficheren zij zich op reclamepanelen in de directe nabijheid van hun gedroomde werkgevers. Het idee? Zich op een originele manier voorstellen om een nieuwe pagina van hun carrière open te slaan. Een Mooi Verhaal (Une Belle Histoire) werd gerealiseerd in samenwerking met Bruxelles Formation, Ihecs Academy en JCDecaux.

Assia, Diane, Anne-Sophie, Julie, Quentin en Thibaut leggen uit: « Wij zijn zes Brusselaars met verschillende ervaringen en verlangens. Ons verhaal is heel eenvoudig begonnen. We namen deel aan een opleiding bedrijfscommunicatie en evenementenorganisatie bij Bruxelles Formation, in samenwerking met Ihecs Academy om onze carrières te heroriënteren. Zo kwamen we op het idee van de campagne. Gedurende een sessie bij Bruxelles Formation stelt Alexandre, een opleider, ons een nieuw product van JCDecaux voor: mijnaffiche.be. Het concept is eenvoudig : iedereen kan zijn eigen reclamebord huren. Voor een redelijke prijs, wordt het ontwerp van de beginnend adverteerder gedrukt en gedurende één week geafficheerd op de locatie die online werd uitgekozen. Geïnspireerd door het product, zeiden we tegen elkaar: waarom wij niet ? Het idee deed de ronde binnen de groep en, hoe meer we erover nadachten, hoe meer we ervan bewust werden dat we een concept voor de campagne hadden : « La Belle Histoire », opgeleide Brusselaars met verschillende profielen die samenwerken om een originele campagne te voeren dankzij innovatieve media. Gesteund door onze partners hebben we de lat hoger gelegd en zo emblematische werkgevers aangesproken uit de sectoren waar we wensten tewerkgesteld te worden. En zij antwoordden enthousiast ! »

DSC_1483Het vervolg speelt zich af in de straten van de Regio Brussel met de affichagecampagne, maar ook met de clip op de website labellehistoire.brussels, op sociale media en afspraken met de uitgekozen werkgevers.

Wim Jansen, ceo van JCDecaux Belgium-Luxembourg, vertelt: « Sinds de opstart van mijnaffiche.be, net 1 jaar geleden, boekten verschillende lokale adverteerders en particulieren eenvoudig hun eigen campagne via onze webshop. We zijn blij dat deze studenten hun weg vonden via onze nieuwe online boekingstool en gebruik maakten van deze sterke communicatie om zich te promoten bij hun gewenste, toekomstige werkgevers. »