JCDecaux lanceert dynamisch contentplatform

Communication / News

jcdecauxJCDecaux lanceert SmartCONTENT op de Belgische markt. Het betreft een Content Management System (CMS) waardoor adverteerders hun creaties voor digitale schermen automatisch kunnen laten variëren naargelang hun doelgroep, de context, hun aanbod, en vele andere parameters.

Dit platform laat adverteerders dus toe de juiste creatieve boodschap uit te zenden op het juiste moment voor de juiste mensen, zo zegt JCDecaux. Verschillende criteria kunnen ingegeven worden in het systeem om een maximale impact bekomen. Voortaan kan een adverteerder verschillende creaties leveren die automatisch zullen uitgezonden worden in functie van het weer,  het moment van de dag, de exacte locatie, of op basis van andere gegevens. Dit kunnen data zijn die JCDecaux in haar bezit heeft, data van de adverteerder zelf of publieke data (open data).

Bovendien laat het systeem ook toe een directe link te maken tussen de digitale borden en externe data stromen. Dit gebeurt onder meer bij sociale netwerken, waarvan de inhoud van gebruikers eenvoudig kan hernomen worden in de OOH campagne. De Twitter-actie tijdens het feest voor de 50ste verjaardag van JCDecaux in België was hiervan een voorbeeld. De genodigden waren er getuige hoe hun tweets, die ze met hun smartphone verstuurden, bijna live op de digitale schermen verschenen. Na de UK, Frankrijk en de Scandinavische landen, implementeert JCDecaux België als één van de eerste markten in Europa  dit systeem. In UK, waar men het programma sinds vorig jaar gebruikt, zijn al talrijke campagnes op die manier gecontextualiseerd. Zo hebben al heel wat adverteerders de toegevoegde waarde kunnen ervaren op de resultaten van hun campagne.

In België is SmartCONTENT vandaag al toe te passen op het digitale aanbod in de metro-stations in Brussel en aan de ingangen van Carrefour-winkels. Binnenkort volgen de borden in de straten van Brussel, in de shopping malls en op de luchthaven van Brussel.