JCDecaux plaatst 1000 digitale schermen in Londen
JCDecaux onthulde tijdens een OOH reclame-event op de Walkie-Talkie in Londen, een van de meest iconische wolkenkrabbers, de volgende stappen in zijn strategie. De wereldleider in out-of-home reclame zal het London Digital Network (LDN), ’s werelds grootste reclameconcessie voor wachthuisjes, overnemen en vanaf januari 2016 beginnen met de uitbouw van een netwerk van 1000 digitale schermen.
De schermen zullen geplaatst worden in de belangrijkste winkelzones van de hoofdstad, zoals Oxford Street, het commerciële hart van Londen dat dagelijks een massa shoppers aantrek. Daarenboven zullen de dubbelzijdige digitale wachthuisjes worden uitgerust met 84” schermen, waardoor het de grootste ooit zullen zijn die op die schaal werden geïnstalleerd. Het medium zal ondersteund worden door "big data" en een nieuw toeleveringsplatform SmartBRICS, dat ervoor zal zorgen dat campagnes de juiste boodschap naar het juiste scherm sturen op de correcte locatie en het correcte moment. « JCDecaux wil van Londen het voorbeeld maken van out-of-home reclame, » verduidelijkt Jean-François Decaux, voorzitter van de raad van bestuur en mede-ceo van JCDecaux. « Het bedrijf verwacht dat tegen 2017 50 % van zijn reclame-inkomsten van het Verenigd Koninkrijk uit het digitale netwerk zal komen. De nieuwe 84” schermen betekenen een doorbraak op vlak van beeldkwaliteit. Door de schaal waarop ze worden ingeplant, ondersteund door "big data", vormen ze samen een nieuw communicatiekanaal in Londen. Dit opent de deur naar zoveel meer mogelijkheden binnen out-of-home reclame. »
Daarnaast gaat JCDecaux ook Connected London lanceren, een exclusief panel van 5000 Londenaars die dagelijks informatie zullen doorspelen over de manier van denken, de opvattingen, merkvoorkeuren en levensstijl. Deze nieuwe community moet een waardevol inzicht geven in wat Londenaars drijft en hoe het LDN hen kan bereiken.