JCDecaux presenteert zijn resultaten voor het boekjaar dat op 31 december 2015 werd afgesloten. De rekeningen werden geauditeerd en gecertificeerd, en beantwoorden aan de boekhoudkundige IFRS-norm 11.
De aangepaste omzet van de groep steeg in 2015 met 14% tot 3.207.600 miljoen euro. De organische groei van de aangepaste omzet werd getrokken door de markten in Azië en de Stille Oceaan. De zwakke dynamiek in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk werd gecompenseerd door de rest van Europa en Noord-Amerika. De goede performance van Stadsmeubilair kwam vooral uit de rest van Europa. De activiteit Transport bleef stevig groeien. China hield stand. Voor de Billboard-activiteit was het wel een moeilijk jaar.
De aangepaste operationele marge van de groep steeg vorig jaar met 10,3 % tot 695,2 miljoen euro, tegenover 630 miljoen euro het jaar voordien. De aangepaste operationele marge bedroeg in 2015 21,7 % van de omzet, hetzij 70 basispunten minder dan in 2014. Het netto resultaat aandeel van de groep ging er met 20,4% op vooruit tot 233,9 miljoen euro.
"2015 was voor JCDecaux opnieuw een recordjaar qua omzet en rendabiliteit," concludeert Jean-François Decaux, voorzitter van het Uitvoerend Comité en co-ceo van JCDecaux. "Alle belangrijke financiële indicatoren, zoals de operationele marge, het bedrijfsresultaat, het netto resultaat en de beschikbare cash-flow, zijn gestegen met meer dan 10%."